سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵,Jan 24 2017
عضویت در خبرنامه

یک پیشنهاد برای شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسنجان

۱۸ دي ۱۳۹۳ - ۰:۰۵:۳۶ کد مطلب: 777

یکی از مسایلی که در چند ماه اخیر این وحدت را دستخوش خود قرار داده بود، مسأله ی تعیین محل احداث بیمارستان 64 تخته خوابی دولتی ساز ارسنجان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ارسن نیوز؛قرن هاست که مردم فهیم شهرستان ارسنجان، چه اهالی شهر و چه اهالی روستاها در این منطقه از کشور عزیزمان سکنی دارند و ریشه دوانیده اند. وجود آثار تاریخی متعدد در مناطق مختلف شهرستان گواه این مدعاست. یکی از مسایلی که به خصوص در چند دهه اخیر همواره مطرح بوده است، لزوم حفظ وحدت بین مردم محله های مختلف شهر از یک طرف و وحدت بین مردم شهر و روستاها از طرف دیگر بوده است. چیزی که به عقیده ی نگارنده، در طول قدمت این شهرستان همواره برقرار بوده است اما در مقاطعی و در پی حوادثی کمرنگ و پررنگ می شده است. گاه کارشکنی ها و حرکات منافقانه ی عده ای منفعت طلب باعث تضعیف این وحدت شده است و گاه پیشامدهایی باعث تقویت آن شده است. برای مثال وقایعی همچون هجوم غارت گران در سالهای بسیار دور و یا دفاع مقدس هشت ساله باعث شده است مردم محلات مختلف شهر و روستاها دوشادوش یکدیگر به دفاع از کیان سرزمین خود برخیزند و خون شهدای محله های اسکندری و رحیمی و نعمتی و حسن شاهی و ابراهیمی و رضایی و.. از شهر و خون شهدای گرانقدر روستاهای ارسنجان به زمین ریخته و در هم آمیزند. نشانی بالاتر از این برای وحدت مردمان این شهرستان سراغ دارید؟ و مثال برای حالت دیگر هم برخی مقاطع انتخاباتی است که رفتار و تفکرات برخی افراد و گروه های سیاسی منجر به تضعیف اتحاد بین مردم این شهرستان شده است.

 

به هر حال قاطبه ی مردم عزیز این دیار بدون تعصبات فراگیر در کنار یکدیگر ایستاده اند، زندگی کرده اند، وصلت و ازدواج کرده اند و امیدوار به از بین رفتن همیشگی زمینه های تفرقه هستند.

 

یکی از مسایلی که در چند ماه اخیر این وحدت را دستخوش خود قرار داده بود، مسأله ی تعیین محل احداث بیمارستان 64 تخته خوابی دولتی ساز ارسنجان بود. قضیه ای که موارد مشابه آن در گذشته نیز رخ داده و همچون مانعی بر سر راه پیشرفت ارسنجان قرار می گرفته اند. این مسأله متأسفانه با بی درایتی عدّه ای، به دلیلی برای اختلاف نظر بین مردم شهر از یک طرف و مردم روستاهای ارسنجان از طرف دیگر تبدیل شد و باعث گریدید شروع احداث این طرح عمرانی مورد نیاز شهرستان، چندین ماه به تأخیر افتد.

 

به هر حال خوشبختانه این مشکل بالاخره حل شد و پس از کش و قوس های فراوان، زمینی برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته و به تصویب مراجع ذی صلاح رسیده است و همگان منتظرند این پروژه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی شود.

 

در خبری هم به نقل از شهردار ارسنجان اعلام کردیم که علاوه بر راه های دسترسی به محل مذکور از 3 نقطه شهر ارسنجان، خیابانی هم که بلوار ورودی از سمت روستاهای توابع ارسنجان را به محل مذکور متصل می نماید، به طول  1200 متر و عرض 24 متر توسط شهرداری در دست احداث است.

 

از آنجا که هنوز نامی برای این خیابان انتخاب نگردیده است و با توجه به اینکه اولاً در ایام مبارک هفته وحدت قرار داریم، ثانیاً حل مسأله ی انتخاب زمین بیمارستان با وحدت مردم و مسوولان صورت گرفته است و ثالثاً این خیابان (که به گفته ی شهردار ارسنجان با هزینه شهرداری و همکاری شهروندان مالک زمین های مورد مسیر، با هدف ایجاد دسترسی بهتر مردم روستاهای ارسنجان به بیمارستان احداث می شود) می تواند به عنوان شاهدی دیگر از وحدت بین مردم شهر و روستاها باشد، ارسن نیوز از طرف مردم شهر و روستاهای ارسنجان، به شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسنجان پیش نهاد می کند در صورت امکان این خیابان را به نام "خیابان وحدت" نامگذاری نمایند. به خصوص آنکه رییس و سخنگوی فعلی شورای اسلامی شهر ارسنجان در ابتدای مسوولیت خود، در گفتگو با ارسن نیوز، یکی از اهداف اعضای شورای شهر را تلاش برای ایجاد تعامل سازنده با اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و شهرستان و همچنین سایر ادارات و نهادها و به خصوص رسانه ها عنوان کرده بود.

 

البته این فقط یک پیشنهاد است و طبق قانون، نام گذاری معابر باید در جلسه شورای شهر مطرح و در صورت موافقت اعضاء به تصویب برسد که امیدواریم این پیشنهاد نیز با طی مراحل قانونی، عملی شود. ان شاالله

 

انتهای پیام/224224









عامل تفرقه!
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲:۵۲

مخالفم به شدت!! مگه بچه بازیه!؟ تابلوش رو میکنم اگه زدن!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۷:۳۱

با چی مخالفی عامل تفرقه جان با وحدت یا با خیابان وحدت؟ شایدم با تفرقه مخالفی و رو نمیکنی کلک، راستشو بگو


ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۳:۵۷

با ایکه وحدت صرفاً با نامگذاری یه خیابون محقق نمیشه، ولی حرف حساب جواب نداره. این خیابون دسترسی مردم روستاها رو به بیمارستان راحت و کوتاه می کنه. پیشنهاد خوبیه به نظر من.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۷:۳۱

به نظرم فکر خیلی خوبی هست

پاسخ به این نظر
ساحلي ........
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۷:۴۱

سلام به همه آنان كه به فكر مردم و كارهاي خير و عام هستند.. اولا بلواز اگر اين اسم به وحدت برسد بايد نام آن را بولوار وحدت گذاشت نه خيابان وحدت. دوم مطروح كردن اين مسائل و پيشنهاد خود عامل تفرقه است كه بيان آن هم ذهنيت را معطوف مي كند. سوم. كار ها را به كارشناسان و كاردانان بسپاريم تا به نحو مطلوب انجام شود. چهارم چون اين خيابان از كنار سيل بند و مسير آبهاي زمستاني قرار دارد بهترين اسم و گزينه خيابان ساحلي مي باشد كه سنخيت هم دارد و بلوار يا خيابان ساحلي را هم در بسته پيشنهادات قرار دهيد. ممنون.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۵

شما که گفتی کار را باید به کاردان سپرد، پس چی شد ساحلی رو پیشنهاد دادید. نکنه کاردان بی نام و نشانید شما


ص
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۸

آخه رود کارون از اونجا رد میشه!؟ کنار اقیانوس هند هس!؟ جوب عیشه هم اگه بود یه چیزی! ساحلی هم شد اسم!؟ فردا هر دکتر و مریضی از بیرون بخواد بیاد آدرس مثلاً خیابون ساحلی رو برا بیمارستان بهش بدن میاد ببینه یه سیل بند غرق در خشکسالی از اون بغل رد میشه به همه مون می خنده! اصلاً همونی هم که الآن به نام ساحلی هس باید برداشته بشه به نظر من!


منتقد
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۷:۵۲

تو که میترسی یک کامت برعلیه مسولین شهر را تایید کنی بی خود می کنی نظر می دی.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۱

این تویی که ازش حرف زدی نفهمیدیم والا منظورتون کیه منتقد جان انتقاد خوبه والا اگه تاثیر بذاره یا حتی نذاره ولی یادمون باشم که زمانهایی هم که باید تعریف کنیم نه اینکه فقط انتقاد تو رگ وخونمون باشه منتقد عزیز


شهردار
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۷:۵۷

ضمن تشکر این پیشنهاد به شورا ی اسلامی جهت اخذ مجوز ارسال می گردد ضمنا از همکاری خوب اداره راه با شهرداری جهت اجرای خیابان هم تشکر می گردد

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۹:۲۶

افرین به حسن سلیقه مدیر سایت

پاسخ به این نظر
علی
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۰:۰۴

وحدت و همدلی همیشه جواب می دهد.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۲

اتفاقا در هفته وحدت هم هستیم. واقعا پیشنهاد خوبیه

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۳:۰۴

وحدت پيشنهاد خوبي است ولي اگر ديدمان را وسيعتر كنيم بهتر است كه اگر فردا كسي از علت انتخاب اين اسم پرسيد لااقل بتوانيم سر افرازانه از آن دفاع كنيم نه با سر افكندگي بگيم برار احداث بيمارستان اختلاف بود بعد اختلافات حل شد و به ميمنت برطرف شدن اختلافات اسم اين جاده را وحدت گذاشتيم . اسامي خوب زياد است از جمله خيابان سلامت - خ رحمت و..............

پاسخ به این نظر
حسین اسکندری
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۱:۲۶

عزیزم همچین اسمی تو خیلی از شهرها هس. پس یعنی اونا هم زمانی اختلاف داشتن؟ به نظر من که پیشنهاد خوبیه.


ایمان
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۰:۱۴

باسلام با اجازه بزرگان یه نظر دارم که اسم این خیابان به نام یه شهید دکتر باشه چطوره؟

پاسخ به این نظر
موافق
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۲:۵۴

آره موافقم. مثلاً خیابون شهید دکتر وحدت!!!


ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۲:۲۶

وقتی منافع ارسنجونیها تو کار باشه اسم وحدت شهر رو روستا به میان میاداما وقتی یه ذره به نفع روستاییها باشه بشدت مخالفت میکنن.چرا موقعی که بیمارستان اونجا تو جاده روستاها بود حرفی از وحدت نبود. بسه دیگه مردم رو دس نندازید

پاسخ به این نظر
حقگو
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۳:۰۲

دقیقاً منافع ارسنجونیا تو کاره و ارسنجونیا هم یعنی همه مردم شهر و روستاهای ارسنجان. و منافع 4 تا تفرقه افکن عقب مونده که جون شون و نون شون و نام شون تو تلقین اختلاف بین مردم شهر و روستاهاس درخطره!!


تیزبین!
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۲۳:۴۱

آخه اینا هی باید داد بزن که شهریا می خوان حق روستاییا رو بخورن تا اهالی عزیز و دوست داشتنی روستاها رو ترغیب کنن به اسم گرفتن حق، یه نگاهی به اینا بندازن و بههشون بها بدن!!


بذله گو...!
۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۲۲:۵۶

چطوره اصلاً در این خصوص یه رفراندوم سراسری برگزار کنیم!؟ این روزا بحثش مطرح هستا!!!

پاسخ به این نظر
مرودشتی
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۱۵:۱۱

تو ارسنجون نیم وجبی هزار تا ریس وجود داره شما که یک خیابون مرودشتم نمی شوید فک می کنید با این حرفا به چیزی می رسید!وحدت هم بکنید چیزی نیستید.مرودشت مادر همه شهرهاست.

پاسخ به این نظر
حامد زارع
۱۳۹۴/۱۰/۹ ۲۲:۵۱

فضولی اش به تو نیامده شمابرو فکرمسائل شهر و آمارخلاف شهرتون باش شهرما که خیابون زیاد داره شهر شما است که یک خیابون داره که همیشه هم پر ترافیک هست آقای مرودشتی مردم ارسنجان وروستاها اگه اختلافی هم داشته باشند که اینم اختلاف نیست بلکه تنها اختلاف سلیقه است واینکه هرجااین اختلاف سلیقه وجود داره واشکالی هم نداره ضمنااین که وحدت مردم شهرستان ارسنجان را در برخورد مردم با یکدیگربایددیدنه در این بحث های پیش پا افتاده.


صرفا جهت اطلاع
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۱۵:۲۸

یکی از اقایان که خودش را بزرگ محل می داند در یک جلسه گفته است با مرودشتی ها متحد شویم خیلی بهتر از ارسنجانی و روستایی و پاسارگادی ها است.البته در این جلسه مورد انتقاد دوستان خود قرار گرفته است.

پاسخ به این نظر
دکتر حسینی
۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۲۳:۳۹

به نظر من تنها کسانی با این پیشنهاد مخالفت می کنند که حتی از شنیدن کلمه وحدت هم متنفرند چه برسد به تحقق عینی وحدت.

پاسخ به این نظر
همشهری غریب
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۹:۵۶

به نظر من پیشنهاد خوبیه. اگه میشد منم اینجا به انجمن شهر ملبورن همچین پیشنهادی می دادم!! راستی اعضای شورا الآن کیا هستن؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۱۶

معلومه دیگه جناب شهردار اگه من هم اونجا زمین داشتم که با این کار ارزش افزوده پیدا می کرد حتما" با شما همکاری می کردم .

پاسخ به این نظر
ابوذر نعمتی
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ۸:۰۰

شهردار هر روز غرقه به خاک میشد برا پیشرفت ارسنجون نه برا زمینش اگر همین مجید ابراهیمی نبود خیابان رو تو یه هفته بکشه بیمارستان رفته بود

پاسخ به این نظر
حسن
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ۱۴:۰۶

با سلام خداوكيلي جاي قبلي چه عيبي داشت اگر مسولين محترم جواب منطقي دارن بفرماييند تا مردم روشن شوند به ديد اينجانب چون طرف توابع بود انجان نشد

پاسخ به این نظر
مردم عادى
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۹:۰۳

واقعا مسخره ست وحدت چه ربطى به بيمارستان و سلامتى داره خدا كنه شهردار و فرماندار بفهمن أينده ها ٤ سال ديگه ميخندنمون ميگن يكى نبود كه حاليش بشه منن ميفهمم شوراى شهر چيكار ميكنن عقل تون را بكار بند أزيد

پاسخ به این نظر
مردم واقعی!
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۹:۵۶

اسم مرتبط با بیمارستان رو خود بیمارستان گذاشته خواهد شد. مهم نیس اسم خیابون رو چی بذارن ولی کی گفته اسم خیابون باید به بیمارستان بخوره!؟ پس همه بیمارستانای ایران تو خیابونای مختلف هستن چیه؟ نمی دانم چرا عده ای حتی از نام و کلمه وحدت هم بدشون میاد چه برسه به وحدت واقعی! عده ای هم فقط شعار وحدت میدن و در عمل دنبال تفرقه اند. عده ی زیادی از مردم و بعضی از مسئولای شهر و شهرستان هم خیرخواهانه دنبال وحدت هستن. حالا اعضای شورای شهر از کدوم دسته ان نمی دونم!


ایمان
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۲۱:۲۶

به مردم روستای ارسنجان که ما روستای ها باید خودمان به فکر خودمان باشیم یه پیشنهاد که با پول گذاشتن روی هم یه بیمارستان میتونیم بسازیم نه کسی به حال ما دلش سوخته از آقای نماینده که روستایه نه فرماندا نه...

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۵

با سلام لطفا شعار ندهید باید افکار درست شود به تابلو نیست البته کار خیلی سطحی خوبی است

پاسخ به این نظر
علی رضایی
۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ۱۶:۱۹

پیشنهادتون عالیه"ایشاله که همینطورم بشه. خواهشأ به همه چی گیر ندید!!!!!!! حرف قشنگ وحق رو باید قبول کرد""" حالا چون این پیشنهاد رو یه ارسنجونی داده همین جور بهش گیر بدیدا!!!!!!!!!! بعدم میگن چرا ارسنجونی سر کار نیست!!!!!!!!!!!! خودم کردم که لعنت بر خودم باد!!!!!!!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۲/۱ ۰:۳۰

سلام آقای رضایی اگه با بنده هستی بیا و واقعیت گرا باش

پاسخ به این نظر
علی رضایی
۱۳۹۳/۱۲/۹ ۱۹:۱۴

سلام آقای ناشناس؛؛ نه منظورم شما نبودید""" حرف شما متین هست""" منظورم کلی بود""" لبیک یاخامنه ای

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۱/۱۸ ۱۰:۲۷

جناب آقای شهردار ضمن تشکر لطفا در ساختن زورخانه عجله کنید ما ورزشکارا خسته شدیم دیگه

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۱ ۱۶:۰۳

مگه زورخانه هم ورزشکاری داره!!!!!!!!!!!!!

پاسخ به این نظر
اب ارسنگانی اصل
۱۳۹۴/۲/۱۶ ۱۲:۳۶

بایدتعصبات خشک را کنار گذاشته و شهروندان را به درجات یک و دو تقسیم نکنیم و خود را درگیر مسائل کوچک و جزئی نکرده و اجازه ندهیم که حاشیه پردازی ها حرف اول را بزند. موافقم و همه ی سخن ما نیز همین است. اما آیا همه ی شهروندان از آن کشاورز زحمتکش گرفته تا آقای فلانی کارهای قانونی همه ی آن ها به یک نحو انجام می شود یا برای آن بیچاره اصلا انجام نمی شود؟ در کارهای کمی غیرقانونی البته بهتر است نام فراقانونی بگذارم، چطور؟ آیا عده ای این مسیر را به راحتی دنبال نمی کنند؟ واقعا فکر می کنید رضایت خداوند نیز در این خصوص وجود دارد؟ خدایا تو شاهد باش، عزیزان شورا که در جهت رفع این مشکل بزرگ و احقاق حقوق همشهریان از آن نامردان کاری نمی کنند، دم از عدالت می زنند. آقای...... شما با گذشته کاری ندارید؟ با حال چطور؟ فکر کنم اصلا نمی توانید با آینده هم کاری داشته باشید! می دانید چرا؟ خدمت صادقانه باید به نفع مردم تمام شود. برای همه نه برای اندکی ..درود برشهردار وشورای شهرارسنجان ... آقای برومندنماینده هم با صحبت های آقای احمدی امام جمعه محترم در دیدار بانماینده ریاست جمهوری نمره نیاز به تلاش بیشتر را دریافت نمودند....

پاسخ به این نظر
sana
۱۳۹۴/۴/۱ ۱۶:۰۲

یه خبر جالب باحال بزارین تا همه ببیننن مثل برنده شدن ما بچه های ارسنجونی و اول شدن مون در مسابقه یوسی مس بین آستان فارس و بوشهر که تو شیراز برگزار شد آقای شفیعی این پیشنهاد منه با معلم یوسی مش زهرازارعی مشورت کنین یکی از خبر هاتون رو برا ارسنجون بزارین

پاسخ به این نظر
محسن(توابع.ش)
۱۳۹۴/۵/۵ ۱۷:۵۴

آقا جون با حلوا حلوا گفتن!!! دهنمون شیرین نمیشه....! این گرگ سالهاست که به گله آشناست!!!!! خیابان وحدت که هیچ، نام ارسنجان را بگذارید شهر وحدت. والله با الفاظ و بازی با واژگان وحدت محقق نمیشه... وحدت با عمل و همدلی ناظر است....

پاسخ به این نظر
آینده نگر
۱۳۹۴/۵/۱۲ ۰:۳۵

من از ذینفعان زمین محل احداث بیمارستان هستم امابا احداث درآن محل مخالفم .چون ازبیت المال هزینه جاده رانیز به هزینه بیمارستان اضافه میکنند.از کسانی که این فکر بکر راکردند(مواظب باشند توسط UFOدزدیده نشوند)چند سوال دارم .چرا بیمارستان را در وسط جاده توابع احداث نمی کنند که به روستاها نزدیکتر باشد؟ اگر جان شخصی بدلیل فاصله تا بیمارستان از دست برود,فکر میکنید چه کسی در پیشگاه خدا مقصر است؟ دوم اینکه اگر زمین مزروعی تبدیل به بیمارستان شد آیا جای دیگری هست که تبدیل به زمین مزروعی شود؟ سوم: چرا با همین هرینه احداث در محل جدید, بیمارستان قبلی را گسترش وبازسازی نمیکنند؟ لطفا مرا قانع کنید؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۵/۱۲ ۹:۳۶

دور و بر بیمارستان جدید هیچ یک از اهالی توابع ملکی ندارد پس آینده نگر دروغ گفته. ثانیا یعنی چی بیمارستان نزدیک روستاها باشه!؟ پس شهر چی!؟ مثل ایکه ما بگیم چرا بیمارستان نمازی رو تو جاده ارسنجون به شیراز نساختن تا ما زودتر بهش برسیم!! چرت و پرت میگیا. بیمارستان حاج رضا دایتی هم اصلا طرح دیگه ای هس بیمارستان نبوده


آینده نگر
۱۳۹۴/۵/۱۴ ۲۲:۳۰

ناشناس نسبتا مودب! من که نگفتم اهل روستا هستم.چرا بیمارستان موجودرا با هزینه کمتر از احداث بیمارستان, تجهیز و گسترش نمی کنند؟با اتلاف سرمایه,سرانجام بیمارستان جدید هم مثل قدیمی بدون متخصص و تجهیزات است. خیلی دلتون رو به آن خوش نکنید.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۶/۲۲ ۹:۰۳

درخصوص شورای شهر ضمن تقدیر وتشکر بخاطر فعالیت های بی نظیرشان اون پنج دستی که به هم وصل شده واتحاد شورا رو تشکیل داده به نظر میرسه باید یکی از دست ها رو جدا کرد انشاالله شما چهار برادر میتونید از پس یکنفر بربیان مامردم هم در رای دادن دقت بیشتری کنیم

پاسخ به این نظر
آشنای شهر