دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵,Jan 23 2017
عضویت در خبرنامه

عاشقانه های برترین شاعران استان و ارسنجان در همایش «ماه ساقی»

۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۳۳:۰۰ کد مطلب: 736

در این شب شعر آیینی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، 16 نفر از برترین شاعران استان و ارسنجان، با قرائت سروده های خود در خصوص نهضت عاشورا، ارادت خود را به شهدای کربلا و اهل بیت(س) نشان دادند

به رسم چند سال اخیر و به مناسبت اربعین حسینی(ع)، نهمین همایش شب شعر عاشورایی فارس و ارسنجان با عنوان "ماه ساقی"، در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان برگزار شد.

در این شب شعر آیینی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، 16 نفر از برترین شاعران استان و ارسنجان، با قرائت سروده های خود در خصوص نهضت عاشورا، ارادت خود را به شهدای کربلا و  اهل بیت(س) نشان دادند.

فرماندار و مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان در سخنانی ضمن تجلیل از شاعران دلباخته ی خاندان عصمت و طهارت، بر ادامه برگزاری این همایش در سال های آتی نیز تأکید کردند.

احد ده بزرگی شاعر برجسته ی استان نیز قبل از قرائت سروده های خود، شهرستان ارسنجان را دارای استعدادهای درخشان در شعر و شاعری دانست و گفت: « با وجود این استعدادها و سطح ارادتی که مردم ولایی این شهرستان به اهل بیت(س) دارند، ماه ساقی ارسنجان ظرفیت تبدیل شدن به یک رویداد فرهنگی کشوری همچون شب شعر عاشورایی شیراز را دارد که امیدوارم با تلاش بیشتر این اتفاق در آینده رخ دهد.»

در پایان این شب شعر، با اهدای لوح سپاس و هدایایی، از شاعران برتر و دست اندرکاران این مراسم تجلیل شد و همه شرکت کنندگان و حاضران، با صرف شام به میزبانی تالار مهرگان ایرانیان پذیرایی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/224224









ناشناس
۱۳۹۳/۹/۲۲ ۱۳:۲۴

بیرونتتون بقیه را کشته ولی خدا کنه داخل خودمون هم اتحاد داشته باشیم

پاسخ به این نظر
مرتضی
۱۳۹۳/۹/۲۳ ۸:۲۰

من تو مراسم بودم همه چی خوب بود مخصوصا" شام ! از افراد حاضر معلومه پشت پرده این محافل و مجالس چی هست ! فقط تعجبم سپاه تو این محفل چه سنخیتی داشته ؟

پاسخ به این نظر
علی مراد
۱۳۹۳/۹/۲۳ ۹:۳۶

امام حسین که سپاه غیر سپاه نداره بعدشم همه برنامه ها اگه سپاه نباشه که لنگ میزنه.اگر سپاه نبود کشور هم نبود هیچ وقت آقا مرتضی یادت نره امام گفت.


همشهري
۱۳۹۳/۹/۲۳ ۹:۵۹

درود بر اداره ارشاد واقعا باعث افتخار هر ارسنجاني شد در اين برنامه

پاسخ به این نظر
استاندار گمبان
۱۳۹۳/۹/۲۳ ۱۴:۱۴

به به چه شب شعري چقدر تشكر ردو بدل شد يه شب تشكر هم بذاريم تا پيام هاي بازر گاني كمتر بشه

پاسخ به این نظر
نعمت الهی نیا مهدی
۱۳۹۳/۹/۲۳ ۱۸:۵۲

شعر وشاعر عاشورایی در هر شغل ولباسی باشد عزیز ماست . بیاییم عاشورایی زندگی کنیم و بمیریم . سلام من به انجمن شعر شهرستان با آن فعالیت در خور تقدیرشان .توفیق رفیقشان باد.

پاسخ به این نظر
حقجو3
۱۳۹۳/۹/۲۴ ۹:۴۳

سلام خبرت ناقص بود نام شاعران شهرستانهایی که از راه دور اومدن برنامه هایی که اجرا کردن چند شاعر تو این شب شعر دل نوشته های خودشونو خوندن . 13شاعر شعر خوندن شما گفتید 16 شاعر حتما چون هیچ شاعر خانمی شعر نخوند گفتید این سه تا خانما بودن بعدا میرن توخونه خودشون می خونن

پاسخ به این نظر
محمد رضا
۱۳۹۳/۹/۲۵ ۱۵:۰۳

من موندم اون خواننده .... چرا تو همایش شعر عاشورایی کلا سپید پوش شده؟...

پاسخ به این نظر
همشهری
۱۳۹۳/۹/۲۶ ۱۲:۵۱

خوب بود اما متأسفانه طبق روال همیشه شاعران خاصی شعر خواندند . انگار در استان فارس فقط همین چند نفر شاعرند . البته دوستی میگفت معمولا آنهایی که شاعرند و خوب شعر می گویند در جشنواره ها و شب شعرها شرکت نمیکنند و آنها که زور میزنند تا خوب شعر بگویند و نسبتا شعرشان هم بد نمی شود تقریبا در همه جشنواره ها و همایش ها هستند . البته یه استثناءهایی هم وجود داره ها ولی خیلی کم شاید یکی دو تا رو با التماس میارن میگن تو بیا شعر بخون مثل احد ده بزرگی

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۹/۲۶ ۱۳:۰۴

آنهایی که خوب شعر می گویند ولی شعرشان را کسی نمی بیند و نمی شنود همان بهتر که شعرهایشان را با خودشان به گور ببرند و مثل این باشد که اصلاً کاری نکرده اند


خداجو
۱۳۹۳/۹/۲۶ ۱۵:۰۳

اون شب منم بودم نمی شد رضایی نیاد شعر نخونه راستی اگه شامه سیاسی بوده وای به حال ما اما اگر تبلیغ بود حرفی من که ارسنجونیم فکر میکنم دومی درسته

پاسخ به این نظر
دوستدارماه ساقی
۱۳۹۳/۹/۲۶ ۲۰:۲۷

جناب همشهری من هم مانند اون دوست ناشناس معتقدم که این تحلیل شما ودوست مدعی تون فقط به کار قبرستون می آد .این چه حرف وچه تحلیلی است.اون دوست شما هم که نابجا استدلال کرده حتما از اونهایی است که ادعای شاعری داره ولی چون شعرش پذیرفته نشده سیاه نمایی می کنه .بدانید وآگاه باشید: چیزی که مسلمه وشکی درآن نیست اینه که: تا کسی عاشورایی نباشه ،ولایی نباشه نمی تونه در ارتباط با عاشورا شعر بگه ...چه رسد که اون چیزی رو که نوشته در همایشی که اکثریت مخاطبانش اهل ادب وفرهنگ وشعر وشعور ودلداده فرهنگ عاشورا هستند بخونه.برای شما وامثال شما بسیار متاسفم که فکر می کنید سرودن اشعار وخواندن آن در محافل حضرت سید الشهدا (ع) یک کار عادیه ...این کار (شعر گفتن وشعر خواندن وحضور در محافل عزا و در سوک ائمه معصومین ومخصوصا امام حسین ع) هم سعادت می خواد هم لیاقت . این مهم رو من باعمق جانم درک کردم وواقعا بهش اعتقاد دارم...به خاطر این نظر منفی که دادی نه شما ونه مدیر سایت را حلال نمی کنم.گریبان شما را در روز محشر ودر پیشگاه حضرت سید الشهدا و دوستداران راستینش خواهم گرفت که دانسته وندانسته ،خواسته و ناخواسته به دلدادگان ایشان برچسب های ناشایست می زنید.جناب مدیر سایت اگه این کامنت رو پخش کنی حلالت می کنم در غیر اینصورت هرگز ...

پاسخ به این نظر
....
۱۳۹۳/۱۰/۲ ۱۰:۲۰

واقعا دوستمان درست فرمودند انگار استان فارس جز این افرادی که هر دفعه دعوت هستند دیگر شاعری را نمی شناسد . متاسفانه این ایراد اداره فرهنگ و ارشاد است

پاسخ به این نظر
رضا
۱۳۹۳/۱۰/۲ ۲۲:۱۳

دوستدار ماه ساقی عزیز حتما شما هم جز کسانی هستید که زیاد در همایش ها شرکت دارید و از نان شب هم برایتان مهمتر هست که خودی نشان دهید وگرنه دوستدار ماه ساقی به حق حرق زدند و حرفهایشان هیچ توهینی و بر چسب های ناشایست نبود .که حالا شما بنا را به حلال کردن یا نکردن بگذارید . اری شاعران زیادی هستند ناشناخته . شاعرانی که شعرشان انقلابی در ادبیات هست اما متاسفانه بخاطر اینکه بعضی ها تلاش زیادی برای شرکت در همایش ها دارند باعث شده تا فقط تعداد محدودی خودنمایی کنند . هر سال ماه ساقی برگزار می شود و شاعران سال گذشته همچنان خودنمایی می کنند .انتخابها تکراری .

پاسخ به این نظر
همشهری
۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ۱۱:۱۴

چرا زهرا نعمتی شعر نخوند!؟؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۵/۱ ۱۴:۱۰

بنده خدا...باتشکر ازتمامی جامعه ادب وهنر جلسه بسیار عالی بو د باتکر از تمامی دست اندرکاران ومیهمانان عزیز ومیزبان محترم

پاسخ به این نظر
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  
عاشقانه های برترین شاعران استان و ارسنجان در همایش «ماه ساقی»