پنجشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۵,Jan 19 2017
عضویت در خبرنامه

تصاویر منتشر نشده از ارسنجان در زمان جنگ تحمیلی (سری دوم):

سال هایی که ارسنجانی ها رژه می رفتند + یک نکته

۵ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۵۳:۲۲ کد مطلب: 615

این که در آن زمان یک شهر کوچک و روستاهای اطراف آن توان برگزاری مراسم رژه در حد خود را داشته است و با استقبال زیاد هم مواجه می شده است، جای تأمل دارد

هفته دفاع مقدس بهانه ای است تا همه ساله یادی شود از حماسه آفرینی های امت اسلامی ایران، در درخشان ترین دوران تاریخ کهن این سرزمین.

برنامه های مختلفی در طول این هفته در سراسر کشور برگرا می شود که شروع آن با رژه نیروهای مسلح در شهرهای بزرگ است.

آن چه ارسن نیوز در این جا به مخاطبان عزیز ارائه می کند، تصاویر منتشر نشده ای است از رژه ی بسیجیان، پاسداران، نیروهای کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری آن زمان ارسنجان به مناسبت های مختلف در طول 8 سال دفاع مقدس. زمانی که ارسنجان یک بخش کوچک بود با جمعیتی کم. این که در آن زمان یک شهر کوچک و روستاهای اطراف آن توان برگزاری مراسم رژه در حد خود را داشته است و با استقبال زیاد هم مواجه می شده است، جای تأمل دارد. به خصوص این که اگر نگاهی به برنامه هایی که سال های اخیر در هفته دفاع مقدس اجرا می شود بیاندازیم، این سوال پیش می آید که آیا ما به اندازه ی آن سال ها پای کار هستیم!؟

با این که سال هاست برگزاری مراسمی همچون رژه و مانورهای شهری دیگر در دستور کار و برنامه ی تعیین شده برای نواحی همطراز سپاه ارسنجان وجود ندارد و به حق و با توجه به شرایط خاص این دوران، انجام برنامه های فرهنگی مقدم بر دیگر برنامه ای سپاه و بسیج است اما جا دارد با استفاده از ظرفیت بسیجیان عزیز که به حمدالله با تلاش های صورت گرفته، امروزه تعدادشان از بسیجیان زمان دفاع مقدس هم بیشتر است، برنامه هایی متنوع تر و مردمی تر اجرا شود. هرچند بزرگداشت ایامی همچون هفته دفاع مقدس، وظیفه تمامی ادارات، نهادها و صنوف مختلف است و مختص نهادی همچون بسیج و سپاه نیست.

به عنوان مثال دیروز همزمان در سراسر کشور برنامه ی پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا شد اما در شهرستان ارسنجان نه. البته دلایلی همچون برگزاری همزمان مسابقات رالی خاورمیانه که تلاش و توان ادارات مربوطه را به خود اختصاص داده بود، ضعف مالی و بوجه ای شدید نهاد ها و ادارات شهرستان به خصوص اداره ی ورزش و جوانان، و این که اجرا نشدن چنین برنامه ای از نظر ما هم بهتر از اجرا شدن بی شکوه (!) آن با تعداد کمی از افراد است، را هم باید در نظر گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

تصاویر دیده نشده از ارسنجان در زمان جنگ: (سری اول)

وقتی مردم ارسنجان، اسماعیل هایشان را به قربان گاه می فرستادند!

 

 

انتهای پیام/224224









ناشناس
۱۳۹۳/۷/۵ ۱۱:۵۸

یاد باد آن روزگاران/ یاد باد

پاسخ به این نظر
حمزه
۱۳۹۳/۷/۵ ۱۳:۲۲

گلباران قبور شهدا هیچکی نبود بغیر از سرهنگ هاشمی_اقای نجفی_مهدی اسکندری_یاسر اسکندری_دکترنعمت الهی ریس دانشگاه پیام نور_توحیدی اداره اب...

پاسخ به این نظر
غلام حسینی
۱۳۹۳/۷/۵ ۱۴:۱۹

ضمن سلام خدمت حمزه جان عزیز - اول اینکه هیچکی نبود یا افراد کمی بودند؟!!! دوم اینکه اگه منظورتون بچه های سپاه هست باید به عرض برسونم که جناب سرهنگ روستایی و بقیه بچه ها در یادواره شهدای حوزه کربلا حضور داشتند واقعا جای شما خالی!!! کاش یه سری هم به آونجا زده بودید و آماری هم از اونجا گرفته بودید!!!


علی
۱۳۹۳/۷/۵ ۱۴:۰۴

شهدا نیازی به ما ندارند این ماییم که نیاز به شهدا داریم حمزه جان حضور غیاب می زنی ربطی به این موضوع وعکسا ندارد

پاسخ به این نظر
حمزه
۱۳۹۳/۷/۵ ۱۷:۰۳

سردبیر عزیز چرا متن منو نصفه گذاشتی مگه دروغ گفتم برو داخل پایگاههای بسیج ببین کسی اومد توجشن های دفاع مقدس .رالی از همه چیز مهم تر شده.شهداشمع محفل بشریتند.

پاسخ به این نظر
مطلع
۱۳۹۳/۷/۷ ۹:۳۹

در خصوص حضور ما پاسدران در این مراسمات اول اینکه وظیفه ماست شرکت کنیم و منتی هم نیست دوم اینکه ما بر اساس تقسیم بندی مافوق در شهر و دهستان حضور داشتیم سوم اینکه ما همه یکی هستیم و فرقی بین این سرهنگ و اون سرهنگ نیست چهارم اینکه منظور دوستان احتمالاً مسولین محترم شهرستان و در رأس فلانی و فلانی هست !

پاسخ به این نظر
مطيع.................
۱۳۹۳/۷/۸ ۸:۳۱

اقاي حمزه.. مطلع .. ناشناس و .. . شما نيز مثل ديگران ظاهر قضيه را مي بينيد و در حد و توان خود سخنراني.... عده اي با توجه به شغل ، موقعيت و شرايط كاري خود ... خونمايي مي كند و مي خواهد چند صباي روزگار راسپري نمايد. اينگونه حضور و عكس ها هم بوي رياح و نيرنگ و رفع تكليف و مسئوليت مي باشد... ما در اين بازي همه بازي گر هستيم.. همه ما گرگ اما در رنگ و پوست ميش... يك سئوال؟؟ شما از چه رنگي خوشتون مياد؟؟؟ اما ما از همه رنگ خشمون مياد جزء دورنگي .. اگر سكه دور رو دارد اسير دست بازار است......!!!! راستي تفاوت زيادي بين پاسداران ديروز با پاسداران امروز وجود دارد.... البته همه رنگ عوض كرده اند و مثل آفتاب برگردون با آفتاب مي چرخند... خدا با ماست. ما به ايران و ايراني افتخار مي كنيم........

پاسخ به این نظر
مطیع تر....!
۱۳۹۳/۷/۸ ۸:۵۳

مطیع عزیز! از نظر شما که باطن قضیه را می بینید حتماً کسانی که در آن روزها در صحنه نبودند و حتی بعضاً مشغول مکیدن خون مردم بودند خیلی آدم های زاهد و کاردرستی بودند که برای اینکه مبادا ریا شود پاشون رو جبهه نذاشتن!!! عجبا که همون قشر از همه طلبکارتر هم هستن!! درسته که تک و توکی برا سواستفاده اونهم به صورت ناقص در صحنه بودن ولی اکثر این عزیزان خالص بودن هنوز هم هستن. نمی دونم چندتا از کسانی که تو این عکسا هستن احتمالاً شهید شدن! شما برو ازشون عذر خواهی کن. دوم اینکه کافر همه را به کیش خود پندارد. شاید شما و همفکرانتان مثه گرگ هایی در پوست میش و آفتاب گردون و آفتاب پرست باشین.سوم اینکه ریا نا ریاح، صباح نه صبا!!


دیده بان
۱۳۹۳/۷/۸ ۹:۳۷

حکایت این عکسها آهنگ مشهور " به این عکسها خیره شو خیره شو " هست خدا شاهده من وقتی این عکسها رو دیده اشک تو چشمام جمع شد به چهره های مظلوم افراد نگاه کنین ... حالا ما به جای اینکه از این کار خیلی جالب مدیر سایت استفاده کنیم هی کنایه به هم دیگه می زنیم درست به نظرتون ؟!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۷/۱۱ ۲۳:۲۸

واقعا جالب و دیدنی هست نشان از اصالت ارسنجان و ارسنجانی داره ارزش اینچنین پست قوی و جالبی رو با یک سری غرض ورزی و قومت بازی و ریا کاری دارند از بین می برند خواهش بنده از جناب سردبیر اینه که نظرات مرتبط را تایید کنید تا اینگونه سلسله وا به پاسخ دادن و ریاکاری نپردازن

پاسخ به این نظر
مطيع......