سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵,Jan 24 2017
عضویت در خبرنامه

هشدار اداره ی حفاظت محیط زیست:

کوه خُم ارسنجان، به عنوان منطقه شکار ممنوع به ثبت رسیده است

۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸:۳۵ کد مطلب: 588

هرگونه شكار، صيد، تير اندازي، از بين بردن رستني‌ها و حتی حمل سلاح در این منطقه ممنوع بوده و متخلفان تحت پيگرد قانوني قرار گرفته و خواهند گرفت

منطقه کوه خُم ارسنجان واقع در شرق مرکز این شهرستان، از مناطق طبیعی و زیبایی است که از دیر باز جزء مناطق مورد علاقه مردم ارسنجان به شمار می رود.

 

متأسفانه به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی، خشکسالی و شکارهای بی رویه، تعدادی از گونه های با ارزش و متنوع گیاهی و جانوری موجود در این منطقه، با خطر انقراض مواجه اند. به طوری که از بهمن ماه گذشته، هرگونه شکار جانوران و از بین بردن گیاهان در کوه خُم ممنوع اعلام شده است.

 

مسوول اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان، در گفتگو با ارسن نیوز اعلام کرد:  «منطقه كوه خُم ارسنجان طبق آگهي روزنامه رسمي  شماره 20073 مورخ 12/11/92 ، به منطقه شكار ممنوع ارتقاء يافته است، و از آن تاريخ هرگونه شكار، صيد، تير اندازي، از بين بردن رستني‌ها و حتی حمل سلاح در این منطقه ممنوع بوده و متخلفان تحت پيگرد قانوني قرار گرفته و خواهند گرفت

 

غلام رضا دستمزد افزود: «خوشبختانه قاطبه ی مردم شریف شهرستان ارسنجان، نشان داده اند که به محیط زیست محل زندگی خود علاقه مند بوده و در جهت حفظ آن کوشا می باشند اما چنانچه افرادی بخواهند با تخلف و زیاده خواهی خود، به حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه صدمه وارد کنند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد و از مردم عزیز منطقه نیز می خواهیم در صورت مشاهده، متخلفین را با شماره تلفن 7622140  به این اداره معرفی نمایند.»

 

 

 

انتهای پیام/224224









دلسوز
۱۳۹۳/۶/۱۰ ۱۳:۱۴

واقعاً ما انسان ها به کجا می رویم!!؟ چرا بعضیا به خودشون حق میدن هرکاری خواستن با طبیعت بکنن!!؟ خدا لعنت شون کنه!! ینی از این به بعد هرکی رو که بفهمم اسلحه داره سریع معرفیش می کنم. والا!

پاسخ به این نظر
حسن
۱۳۹۳/۶/۱۰ ۱۳:۴۱

مگر اقاي ه . ر (س .ش ) ديگر چیزي از موجودات زنده در كوهاي شهرستان گذاشته

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۶/۱۰ ۱۴:۰۸

منتظرند معرفي كني اعدامشون كنن .

پاسخ به این نظر
رضا
۱۳۹۳/۶/۱۰ ۱۴:۳۱

میدانم که اقای شفیعی اونقدر ضد سخنگوی شورای شهره که این نظر را نمیگذاره ولی واقعا باتوجه به اگاهی وتعهدی که هرکول داره وبا عنایت به سوابق درخشان خانواده ایشان در این خصوص باید مسوولیت به عهده ایشون باشه

پاسخ به این نظر
م ح ارسنجونی
۱۳۹۳/۶/۱۰ ۱۸:۴۴

سلام با سابقه درخشان آقای ا.ح(ه.ح)و خانواده در شکار با انتخاب ایشان "مثل شتر دشتبون پنبه" مصداق پیدا میکنه ولی فکر کنم قبول نمیکنه چون منبع پروتئین ایل وتبارش همین شکارهای کوه خم است!!!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۶/۱۱ ۰:۲۳

با این حساب جمع آوری گیاهانی مثل موسیر، قارچ و دمبل هم ممنوع هستند.

پاسخ به این نظر
شریف
۱۳۹۳/۶/۱۱ ۱۰:۰۵

جناب آقای دستمزد اگر خیلی دلت برای منطقه کوه خام می سوزد دوتا ازاین نیروها که در سایت گوزن که نیروی اضافه در سایت هستند وخیلی هم زرنگ هستند کمک آقای رحیمی بگذار که واقعا به تنهایی مشکل دارند وآن مردم روستا هستند که طرفدار محیط زیست هستند واز منطقه حفاظت می کنند

پاسخ به این نظر
سعید اسکندری کلاس هفتم
۱۳۹۳/۶/۱۱ ۱۸:۰۶

بیایید دست به دست هم در حفظ محیط زیست و طبیعت شهرستانمان کوشا باشیم...

پاسخ به این نظر
خدا وكيلى
۱۳۹۳/۶/۱۱ ۲۳:۵۹

خداييش بنده خدا ه مظلوم واقع شده هر چي بهش تهمت ميزنن جواب نميده مسوول سايت هم انگار بدش نمياد خلاصه تازه دارم ميفهمم هر كى زنده تر و محكم تره بيشتر در معرض اتهام و تهمت و حمله است سال گذشته هم همچى همه چى دربارش گفتن كه من ... تازه فكر ميكردم او ديگه اعدامه تو همه خبرها يه عده خاصى به اين بنده خدا ميپرن ولى وجدانا انصاف هم خوب چيزيه باور كنيد با تحقيقاتى كه من كردم اين بنده خدا اين جورا هم كه ميگن نيس ادم فعال و شريفى هست خدا از درون ادما بهتر خبر داره دمت گرم اقا ه ازت حساب ميبرن ارسنجونى بايد همين جور شجاع باشه

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۶/۱۶ ۱۹:۰۶

ارسنجان ما طبیعت درست و حسابی داره که ما ازش مراقبت کنیم. بعدشم شما یه سر به پارک جنگلی خشکیده بناب زدید ببینید داخل جوی آبش چه چیزایی رد می شه و چه زباله هایی که نمی ریزند تو آب.

پاسخ به این نظر
عاشق طبیعت
۱۳۹۳/۶/۱۷ ۸:۵۰

درمورد گیاهان کوه اداره منابع طبیعی کار مهمی در ان منطقه انجام نمی دهد فقط یقه دامداران می گیرد برا ی تمدید پروانه وگرنه درسال افرادی غیر بومی انجا برای دمبل موسیر وغیره زمین را زیرورو می کنند وبا ماشین همه جا راجاده میکنند می کوبند در سیزده بدر خودتان شاهد ماشین های سنگین وتریلی با بار هستید کو نیروی منابع طبیعی 13بدر ؟ یکنفر؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۶/۲۹ ۱۷:۲۵

منطقه کوه خم شکار ممنوع شده اما افرادی که تا کنون گوشت گاو گوسفند نخوردند از حالا به بعد باید چکار کنند .......

پاسخ به این نظر
به نام خالق زیبایی ها
۱۳۹۳/۸/۲۰ ۱۰:۰۸

به نام خداوند مهر و دوستی با سلام عرض ادب به تمام دوستان محیط زیستی و شکار چی بنده باید نخست یاد بگیرم که بدون این که به فرد یا افرادی توهین کنم نظر خود را بگویم . دوستان بنده هم طبیعت گرد و هم طبیعت دوست و هم در زمینه های حفظ و حفاظت از محیط زیست دارای ثمن فعال هستم و هم به شکار و شکارچی گری علاقمند و فعال البته که باید شکارچی از شکارکش جدا باشند ولی عزیزان با کمی مطالعه در پیرامون شکار و محیط زیست دیگر کشور ها خواهید دانست که مدیریت در این زمینه ها بسیار پیشرفته و پویا هستند از قبیل آلمان سوئد . کانادا . آمریکا و حتی قبرس و ... همیشه با نهی کردن نمی شود جلوی تخریب را گرفت آیا شما آموزش داده ای آیا شما فرهنگ سازی کرده ای آیا شما محیطی برای این اقشار درست کرده ای و آیا های دیگر زمانی که در فصل غیر شکار سازمان های مربوطه می آیند فشنگ توزیع می کنند یعنی چی . یعنی شکارکش تو برو شکار غیر مجاز بزن تا ما بیایم کارمندان زحمت کش با کمترین حقوق و دست مزد را جلوی تو بگذاریم تا صحنه طبیعت را به میدان نبرد دو انسان قرار دهیم و دو خانواده ذت عذادار کنیم یعنی چی که در استان های شمالی کشور تور پهن می کنن و بصورت هزار هزار می گیرند و در بازار های محلی عرضه می شود ولی کسی جلو گیری نمی کند یعنی چی که در استان های جنوبی به وسیله سم در ساحل بصورت میلیون میلیون پرنده و آبزی می کشند و در بازار عرضه می کنند کسی پیگیری نمی کند و....... دوستان با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود با تهمت زدن و متهم کردن کار به جایی نخواهیم برد بند یک غریبه و غیر بومی هستم و این افرادی که گفتید را شاید یکی دو بار دیدم ولی بدون شناخت و از تجربه می گویم این افراد علم طبیعت گردی و حفاظت از محیط شان از بنده و جناب عالی بیشتر است آیا سازمان یا ادراه مربوطه از ایشان خواسته که در راستای نگهداری یا حفظ یا انتقال تجربه آنها را یاری رساند شما در شهرستان چند عکاس طبیعت و محیط زیست خوب و بنام دارید که در استان و کشور دارای سبک و نام هستند آیا پرسیدیت اینها کجا هستند و چه می کنند آیا سازمان ها و ادارات مربوط به اینها بها داده اند خب وقتی کسی یا فردی پیدا نمی شود از قانون مند ها و از جامعه مفید دفاع کند و سپاس گذاری نماید معلوم هست تخریب چی ها جان می گیرند آیا فهرست شکارهای ممنون را خوانده اید میدانید برای یوز در حال انقراض چقدر جریمه گذاشته اند من می گویم صفر آیا برای کسی که بتواند از این حیوانات در حال انقراض تصویری بگیرد یا ضبط کند هدیه و پاداشی گذاشته ایم آیا مراکز تیراندازی و سوار کاری و یا تفریحی به وجود آورده ایم ایا چیزی داده ایم که چیزی بگیریم فقط با نهی کردن امکان ندارد آیا تا بحال فکر یا عملی در خصوص تخلیه زباله در فلان جا کرده اند یا شما دوست عزیز آیا مدیریتی به روی زباله ها و پسماند های خانه ات داری آیا تفکیک زباله در خانه شما و یا شهر شما انجام می شود و چرا های دیگر توصیه بنده برای تمام دوستان علاقمند به موضوع طبیعت و محیط زیست و شکار مطاله بیشتر است و از تهمت زدن و متهم کردن و انگشت اشاره را به سمت یک نفر یا گروهی گرفتن راه به جای نخواهد برد پنج سال فارس شکار ممنوع بود چه شد وضعیت بهتر شد این فرهنگ باید ایجاد شود از شمای بزرگتر که وقتی پشت ماشینی پسماند خوراکی خود را بیرون نریزی و..... درد دل زیاد خدا حافظ همه شما باشد

پاسخ به این نظر
ازاد
۱۳۹۳/۹/۱۲ ۲۳:۴۵

کار خوبیه اما یه کم دیر نشده؟ ...

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۹/۲۸ ۲۲:۲۰

آقای ق شکار میکنه پس چیکارش کردن

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۱۱

جناب مهندس دستمزد هر کجایی، دست حق بهمراهت. واقعا نبودنت حس میشود.

پاسخ به این نظر
ابراهیم
۱۳۹۴/۱/۲۹ ۲۱:۳۰

من دیروز کوه خم بودم . گله های زیادی از گوسفند را در بلندی های کوه خم دیدم . که باعث تخریب منطقه کوه خم شده است

پاسخ به این نظر
ابراهیم