يكشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵,Jan 22 2017
عضویت در خبرنامه

در فاصله بین سال های 84 تا 92 صورت گرفته است:

پرداخت 5200 فقره انواع تسهیلات ارزان قیمت مسکن در ارسنجان

۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵:۴۸ کد مطلب: 514

با وجود ساخت این تعداد از واحدهای مسکونی در ارسنجان، با توجه به فاصله ی عرضه تا تقاضا، شاهد جهش قیمت مسکن در سال 92 بودیم که پیش بینی می شود در سال 93 هم با توجه به توقف پرداخت وام های ساخت، شاهد افزایش قیمت با شدت بیشتری باشیم.

چندی پیش در دو مطلب جداگانه به بحث مسکن به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای خانواده ها به خصوص زوج های جوان پرداختیم و به اجرای طرح مسکن مهر در دولت قبل و توقف آن در دولت جدید پرداختیم. برای بررسی تأثیر و آمار اجرای این طرح در شهرستان، به سراغ مسوول نهادی رفتیم که متولی اصلی اجرای این طرح در ارسنجان بود و سوالاتی را در این خصوص مطرح کردیم که مهندس عزت اله محمودی مسوول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارسنجان آمار جالبی را در پاسخ به سوالات ما ارائه نمود:

 

 

بیشترین تعداد تسهیلات مسکن در شهرستان و در طول دولت قبل، مربوط به چه وام هایی می شود؟

بیشترین تعداد وام های مسکن مربوط به تسهیلات مقام سازی مسکن شهری و روستایی می باشد. به طوری که از سال 84 تا 92، تعداد  3300 فقره از این نوع تسهیلات با کارمزد 5%  در شهرستان ارسنجان پرداخت شده است.

 

مبلغ این نوع وام چه میزان بود؟

 در سال 84 مبلغ این تسهیلات 5 میلیون تومان بود که هر سال 15% به آن اضافه شد و در سال 92 مبلغ این وام به 5/12 میلیون تومان رسید.

 

تعداد و نوع تسهیلات مسکن مهر در قالب وام های خود مالکی و شرکت های تعاونی، در شهرستان چگونه بوده است؟

 پرداخت تسهیلات مسکن مهر خود مالکی از اواخر سال 88 شروع شد که  مبلغ آن 20 میلیون تومان با کارمزد 4% بود و تا سال 91، فقط در سطح شهر ارسنجان، جمعاً 1632 فقره از این وام به افرادی که خود مالک زمین بوده اند پرداخت شده است. همچنین در قالب شرکت های تعاونی پس انداز و تأمین مسکن مهر هم 192 فقره وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 4% به 4 شرکت تعاونی اقشار کم درآمد، کارگران، کارمندان، و فرهنگیان اختصاص یافته است که در این واحد ها قیمت زمین حذف گردیده است.  52 واحد مسکونی نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به فارس در ارسنجان ساخت و واگذار شده است که به هر واحد مسکونی مبلغ 5/7 میلیون تومان وام بدون کارمزد و  20 میلیون وام مسکن مهر با کارمزد 4% پرداخت شده است.

 

علت تفاوت این آمار با تعداد پروانه های ساختمانی صادره شده توسط شهرداری در طول این سال ها چیست؟

به این علت است که افراد زیادی از سال های قبل از شروع مسکن مهر، از شهرداری مجوز ساخت گرفته اما موفق به ساخت و تکمیل واحد های مسکونی خود نشده بودند تا این که طرح مسکن مهر و وام های خود مالکی به کمک آن ها آمد. به طور مثال یکی از شهروندان، 7 سال پس از دریافت مجوز ساخت، هنوز موفق به شروع ساخت و ساز نشده بود تا این که با استفاده از همین وام های خود مالکی صاحب خانه شد.

 

جایگاه ارسنجان در میان شهرستان های فارس در اجرای طرح مسکن مهر چگونه بوده است؟

در رقابت بین شهرستان های فارس، ارسنجان بعد از شیراز مقام دوم استان در جذب تسهیلات مسکن مهر خودمالکی را کسب کرده است و در زمینه ی جذب تسهیلات مسکن روستایی از نظر کمی، همواره مقام اول تا سوم را در استان داشته ایم که جا دارد از بانک های عامل تشکر نمایم. و از نظر کیفیت ساخت و ساز هم ارسنجان همیشه مقام های برتر را در استان دارد که نتیجه ی نظارت دقیق مهندسین ناظر و بنیاد مسکن برعملیات ساخت بوده است.

 

آیا تمام این تسهیلات منجر به تولید نهایی مسکن و صاحب خانه شدن متقاضیان منجر شده است؟

تمام این ها به واحد های مسکونی قابل بهره برداری تبدیل شده اند چون تا عملیات ساخت به مرحله ی سفیدکاری و نصب پنجره های دوجداره نرسد تسهیلات قسط بندی نخواهد شد. در خصوص شرکت تعاونی ها نیز فقط پروژه ی اقشار کم درآمد هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

تأثیر این وام ها و توقف پرداخت آن ها را بر بازار مسکن در ارسنجان چگونه ارزیابی می کنید؟

با وجود ساخت این تعداد از واحدهای مسکونی در ارسنجان،  با توجه به فاصله ی عرضه تا تقاضا، شاهد جهش قیمت مسکن در سال 92 بودیم که پیش بینی می شود در سال 93 هم با توجه به توقف پرداخت وام های ساخت، شاهد افزایش قیمت با شدت بیشتری باشیم. که امیدواریم دولت طرح های مناسبی را جایگزین طرح مسکن مهر نماید تا در آینده با مشکل کمبود شدید مسکن روبرو نشویم.

 

مطالب مرتبط:

شهرداری اولین متضرر توقف مسکن مهر:

کاهش شدید ساخت و ساز مسکن در شهر ارسنجان

یادداشت:

جای خالی مسکن در سخنان دیشب رییس جمهور

در جشنواره تعاونی های برتر استان فارس:

تعاونی مسکن مهر کارگران ارسنجان برترین تعاونی مسکن فارس شد

 

انتهای پیام/224224

 

 









ناشناس
۱۳۹۳/۴/۹ ۱۲:۱۶

آن مرد که به فکر مردم و جوان ها بود رفت! اما اگر خدا بخواهد دوباره خواهیم آوردش!!

پاسخ به این نظر
حرف حساب ...
۱۳۹۳/۴/۱۰ ۹:۳۸

واقعا بعد از این همه بیکاری و گرانی و قانون گریزی باز هم ان مرد خواهد امد واقعا برای شما و دیدگاهتان متاسفم متاسفانه رئیس جمهورسابق(احمدی نزاد)که عالی ترین مقام سیاسی بعد از رهبری رو داشت و عالی ترین مقام اجرایی کشوره بود پرچمدار مخالفت و عدم ولایت پذیری از ولی فقیه هم بود، و جالب اینجاست که دم از انتظار فرج حضرت مهدی هم میزد. کسی که اطاعت پذیری و ولایت پذیری از مراجع و ولایت فقیه نداشت جایی توی دولت کریمه مهدوی نخواهد داشت ... یازده روز خانه نشینی رو هیچ زمانی سربازان و جان نثاران امام خامنه ایی فراموش نخواهند کرد... ایا رفسنجانی یا حتی خاتمی و یا همین روحانی در مقابل رهبری این کار را خواهند کرد؟ بزرگترین اختلاس تاریخ ایران در دوره ان مرد شما ... بیشترین قانون گریزی و دور زدن قانون در دوره ان مرد شما ... گرانی کیسه برنج 7-8 هزارتومانی به کیسه برنج 50000 تومانی(یک نمونه) در دوره ان مرد شما ... بیکار شدن کارگران و تعطیلی صدها کارخانه تولیدی در دوره ان مرد شما ... هتاکی ها و ناسزاها و نطق های بی ادبانه در دوره ان مرد شما ... منزوی شدن جهانی کشورمان و ارتباط با فقط چند کشور سیاه پوست افریقایی در دوره ان مرد شما ... به تاراج رفتن میادین مشترگ گازی توسط قطر و ... در دوره ان مرد شما ... طرحهای بدون مطالعه مثل هر ایرانی و یک ویلا و صندوق پس انداز نوزادان و ... در دوره ان مرد شما ... ترجیح دادن مشایی به رهبری و مراجع در دوره ان مرد شما ... هاله نور در دوره ان مرد شما ... و ... اگر انصاف داشته باشیم تنها نقطه مثبت ان مرد شما در مورد مسکن و خانه دار شدن افرادی که فکر خانه دار شدن هم برایشان کابوس بود هست که البته ان هم به چه قیمتی ... اکثر کارشناسان و اقتصاد دانان تورم افسار گسیخته دوران ان مرد شما را به همین مورد مسکن ربط میدهند که معادل پول 50 سال کشور را تو این زمینه خرج کرد و حالا این دولت مانده و طرح های ناتمام مسکن مهر ... و از همه موارد ذکر شده مهم تر مسله هدفمندی یارانه ها بود که باعث شد فقیرها فقیرتر و بدبخت تر و ثروتمندها پولدارتر و سرمایه دارتر شوند ... بله ان مرد خواهد امد شاید برا شما خیلی نون داشته نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


حقگو...
۱۳۹۳/۴/۱۰ ۱۰:۵۲

هیچکس مثل احمدی نژاد عملاً در خط ولایت قدم برنداشت. اون نامردای چپ و راست فقط ادعای پیروی از ولایت رو دارن و گرنه وقتی خوب بررسی کنیم متوجه مغایرت اعمال شون با منویات رهبری میشیم. دوست عزیز! به ما حق بده نظر رهبری رو در مورد دولت احمدی نژاد قبول کنیم نه نظر شما و همفکرانتان!! خود تو هم با این کامنتت خلاف نظر رهبری نظر دادی کافیه بری سخنان ایشون در آخرین ملاقات هیات دولت قبل رو بخونی! آن مرد دوباره خواهد آمد اگر خدا بخواهد! کسی که نام و حتی سکوت این روزهایش اینگونه منفعت طلبان را برآشفته و سرآسیمه کرده که کاری جز کوبیدن ناجوانمردانه ی دولت قبل آن هم بر خلاف نظر رهبری ندارند!


خانه بدوش سابق
۱۳۹۳/۴/۱۱ ۰:۱۴

اونی که حرف ناحساب زدی! حتماً هیچ وقت اجاره نشین نبودی که لذت خونه دار شدن رو بفهمی! قسط وامی که احمدی نژاد دادمون از اجاره ماهانه یک خونه کوچیک تو ارسنجون هم کمتره. خدا خیرش بده.


حمید
۱۳۹۳/۴/۹ ۱۴:۱۴

بله آن مرد که رفته است باز خواهد آمد

پاسخ به این نظر
احمدی نژادی
۱۳۹۳/۴/۹ ۱۶:۲۶

آن مرد دوباره خواهد آمد و مردم نفس راحتی خواهند کشید.ان شاالله

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۴/۱۰ ۸:۵۴

من احمدی نژادمو میخوااااااااام

پاسخ به این نظر
خوش نسیم
۱۳۹۳/۴/۱۰ ۱۱:۲۳

حالا که پرداخت این وام های قرض الحسنه و وام های قرض الحسنه ی دیگه مثل وام ازدواج با وزیدن نسیم اعتدال و تدبیر و امید متوقف شده، میشه بگین نهادی مثل بنیاد مسکن الآن دقیقاً کارش چی هس؟

پاسخ به این نظر
محمودی - مسوول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارسنجان
۱۳۹۳/۴/۱۱ ۱۳:۲۹

با سلام. کمک به ساخت مسکن مقاوم برای محرومین تنها یکی از کارهای این نهاد میباشد.تهیه و اجرای طرحهای هادی-ارایه خدمات فنی-صدور اسنادمالکیت و به طور کلی عمران روستایی ،مسکن شهری،مسکن روستایی جزیی از وظایف بنیاد مسکن میباشد. با تشکر


ناشناس
۱۳۹۳/۴/۱۰ ۱۸:۴۴

درود بر مهندس محمودی عزیز که به جای روی اوردن به ساخت وساز در کیش خدمت به مردم شهرستان خودش رو انتخاب کرد اقا دمت گرم خیلی مردی

پاسخ به این نظر
اسماعیل
۱۳۹۳/۴/۱۱ ۱۲:۳۲

درود بر احمدی نژاد وکارمندان دلسوزش که به فکر فقیروفقرا بودند

پاسخ به این نظر
هم شهری
۱۳۹۳/۴/۱۴ ۹:۰۴

آقای شفیعی عزیز نمیدونم چرا شما هم نون به نرخ روز خور شده این ، چرا کامنت ها و جوابیه های دیگران که متقن و منطقی و ایضا" در چارچوب قانونه درج نمیکنید تا حالا بیش از ده کامنت بنده رو حذف کردین مگر جوابیه ای که واسه حرف حساب نوشته بودم مشکلی داشت و ... سعی کن سایت خبری بی طرف و با جرات باشی نه ترسو و یکجانبه نگر چجوری کامنت یک نفر که مغرضانه و کاملا" علیه دولت خدمت گذار دهم بوده درج کردی ولیکن جوابیه منو نه ؟؟؟؟؟!!!!!! یه سر به سایت های خبری بختگان که برا آباده طشک و طنین پاسارگاد که واسه سعادت شهر هست ببین چگونه دارن غوغا میکنن و ایجاد خبر و اطلاع رسانی کردن حالا شما دلتو خوش کن به چهار تا خبر نیم بند و ایضا" یکطرفانه ما که ازت خیلی وقته ناامید شدیم .... خود دانی وظیفه خودم دونستم به عنوان یک همشهری و هم حزبی بهت این موضوع رو یادآوری کنم هر چند شاید این مطلبو قبول نکنی مثل دولت داس و کمباین که هی میگه تورم رو مهار کرده اما در عمل تورم حداقل از سال گذشته بیش از 7% رشد داشته شاید شما سرتون زیر برف باشه ، ولیکن سوء استفاده گرها دنبال کبک هایی میگردن که سرشون رو زیر برف کردن تا اونا رو براحتی شکار کنند

پاسخ به این نظر
سردبیر
۱۳۹۳/۴/۱۴ ۹:۳۳

دوست عزیز. با سلام. در مورد این خبر هیچ کامنت فعال نشده ای وجود ندارد. قطعاً شما در ارسال پاسخ دچار اشتباه شده اید و احتمالاً در قسمت مربوط به ایمیل چیزی درج ننموده اید و لذا پاسخ تان ارسال نگردیده است. در خصوص مواضع ارسن نیوز هم باید بگویم سیاست اصلی ما پرهیز از هوچی گری و ایجاد فضای گفتگوی منطقی است که فقط در اینگونه فضاست که در نهایت حرف حق به کرسی خواهد نشست و دروغ گویان و جوسازان به نتیجه نخواهند رسید. و آخر اینکه بنده ی حقیر خود را عضو و حتی دلبسته هیچ حزب سیاسی نمی دانم که هم حزبی داشته باشم. با تشکر.


ناشناس
۱۳۹۳/۴/۱۴ ۱۰:۵۵

همشهری تو چقد ساده ای!؟ اصلاً همین خبر ارسن نیوز و پرداختن به این موضوع، حمایت و طرفداری تلویحی از دولت قبله!


ناشناس
۱۳۹۳/۴/۱۹ ۱۱:۱۴

درود بر دولتمدارانی که به فکر منافع مردم هستن نه به فکر منافع خودشون.یکی از خوبی های دولت قبل تغییر ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان بود که این دولت مهار کننده تورم مهارش کرد. اونم تو این فصل گرما.آخه خودشون زیر کولر راحت نشستن دیگه.

پاسخ به این نظر
عارف
۱۳۹۳/۴/۲۵ ۱۵:۴۱

با سلام من میخوام از اقای احمدی نزاد رییس جمهور سابق تشکر کنم که با طرح مسکن مهر خیلی از ما صاحب خانه شدیم و همچنین از اقای قایدی رییس سابق بانک مسکن که واقعا دلسوزانه در این راه مردم را راهنمایی و کمک کردند حیف که ما مردم وقتی چیزی را از دست می دهیم بعد قدر ان را می دانیم (اهای مردم حالا اگه میتونین برین وام مسکن بگیرین با این رییس جدید!)

پاسخ به این نظر
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  
پرداخت 5200 فقره انواع تسهیلات ارزان قیمت مسکن در ارسنجان