سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵,Jan 24 2017
عضویت در خبرنامه

طلای کثیفی که بلای جان شده است:

حمله ی لشکر زباله ها به طبیعت ارسنجان!

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵:۲۰ کد مطلب: 466

در مراجعه به محل مشخص می شود که عمل دفن زباله ها نه به صورت روزانه بلکه احتمالاً هر هفته یک بار انجام می شود و همین باعث پراکندگی زباله ها در اطراف این محل حتی تا شعاع یک کیلومتر و بیشتر می شود

سر به نیست کردن طلای کثیف برای مسوولان ارسنجان همواره یک چالش جدی بوده است. مسأله ای که در بسیاری شهرهای دیگر هم وجود دارد. وضعیت امحای زباله در شهر و روستاهای ارسنجان به تهدیدی علیه سلامت مردم و چهره طبیعت تبدیل شده است. عکس هایی که در این جا مشاهده می کنید محلی است که ظاهراً از یک سال قبل زباله های شهر ارسنجان در آن جا جمع آوری می شود. جایی نرسیده به منطقه موسوم به "گَنُوِه" و درست در دل طبیعت. احتمالاً موارد و استعلام های قانونی در مورد این محل انجام شده است اما وضعیت دفن این زباله ها به هیچ وجه مناسب نیست. در مراجعه به محل مشخص می شود که عمل دفن زباله ها نه به صورت روزانه بلکه احتمالاً هر هفته یک بار انجام می شود و همین باعث پراکندگی زباله ها در اطراف این محل حتی تا شعاع یک کیلومتر و بیشتر می شود به طوری که زباله های سبک حتی از سر و کول درختان باارزش منطقه هم بالا می روند!  سوزاندن زباله ها در همین محل و قبل از دفن نیز باعث آلودگی هوای محل می شودآن ها! مسأله آن جا تأسف بار تر می شود که بدانیم در میان این زباله ها، زباله های عفونی مراکز درمانی شهر هم وجود دارد! طبق بررسی های انجام شده، متأسفانه وضعیت دفن زباله های برخی روستاهای ارسنجان نیز به هیچ وجه مناسب نیست! ارسن نیوز به زودی نظرات و پاسخ مسوولان شهر و شهرستان در این خصوص را جویا گردیده و نتیجه ی آن را جهت اطلاع مخاطبان منتشر خواهد نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/224224

 









ناشناس
۱۳۹۳/۲/۳۰ ۲۲:۰۹

عجب! می گفتن زباله ها رو می برن سعادت شهر که!! این چه وضعشه!؟ عکس آخری دل من رو به درد آورد! نگا پلاستیک تا کجا رفته!

پاسخ به این نظر
!
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۲:۰۴

ارسنجونیا تا کی میخواین اینقد ناسیونالیست و خودبرتربین باشین؟ میبرن سعادتشهر دیگه چه صیغه ای هست؟ یعنی سعادتشهریا افراد دیگه ای هستن؟ میخواین ببرین جنگل تنگ شکن اونجا رو هم به گند بکشین؟


بی ادعا
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۹:۵۰

الفاجعة مع الفاجعه!! کجایند کسانی که ادعای طبیعت دوستی و مردم داری شان سر به فلک می کشد!؟ چرا مسوولین یکبار برای همیشه و به صورت اصولی مشکل را رفع نمی کنند!؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۱:۵۶

متاسفانه همانطور که در مطالب بالا هم آمد وضعیت زباله در چند روستای شهرستان بخصوص مرکز دهستان خبریز فاجعه آمیز است و دورتادور روستا را زباله فراگرفته است

پاسخ به این نظر
دلسوز.........
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۳:۰۱

مسئولان با مسئوليت... شهردار محترم .. اعضاي محترم شوراهاي اسلامي كه رويه وحدت را پيش گرفته ايد. فكري نو بينديشيد.... به فكر شهروندان، طبيعت، سلامت و زيبايي باشيد. چرا مشكلات را به مردم اعلام نمي كنيد و از آنها كمك نميگيريد . شما كه ادعاي مردم دوستي، طبيعيت دوستي داريد. آيا اين رسمش است؟ بنده به عنوان يك شهروند حاضر هستم هزينه دفن زباله خود را نقداً پرداخت نماييم ليكن شاهد اينگونه موارد نباشم. بخدا دل انسان به درد مي آيد. دست اندركارن اگر زباله بصورت كاملاً بهداشتي و صحيح در مركز شهر دفن شود !!! موردي ندارد . ليكن شما اين كار را نمي كنيد ...!!! دلتان براي خودتان، شهر ، شهروند، طبيعت ، پرندگان ، چرندگان ، حيوانات و همه و همه بسوزد 111111

پاسخ به این نظر
کمر شکسته
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۴:۳۱

واقعاً به قول خود ما ارسنجونیا مگه چوغ تو کمر خودمون و شورامون و شهرداری مون خورده که نمی تونیم یه کارگاه کوچیک بازیافت یا کمپوست یا بحث تفکیک از مبدأ رو راه بندازیم!؟ ارسن نیوز باید برین ازشون جواب بخوای، مگه ایکه تو کمر شماهم چوغ خورده باشه!!!


سردبیر
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۴:۳۶

دوست عزیز! همه چیز با آرامش و حسّ دلسوزی حل خواهد شد. قطعاً مسوولین محترم هم حرف هایی برای گفتن دارند و ما هم سوالات مان را به دست شان رسانده ایم. ان شاالله پاسخ های دریافتی خدمت مخاطبان ارائه خواهد شد. با تشکر


ناشناس
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۱۳:۵۴

سلام .هیچ گونه اقدامی در رابطه با واگذاری صورت نگرفته واز نظر موقعیت مکانی در بد ترین نقطه میباشد وآینده خوبی نخواهدداشت

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۳۱ ۲۳:۲۸

بنده خداها کارگرای شهرداری چه جوری تو همچین محیط هایی کار می کنن؟ وآی به زباله های عفونی دیگه! چه چیزایی که توش نیست! از مواد شیمیایی و میکروبی گرفته تا اجزای بدن انسان!! مطب هایی که جراحی های سرپایی انجام می دن زباله هاشون بین ایناس!!؟ تهوع... چرا کسی کاری نمی کنه!؟ چرا لااقل قشنگ دفن نمی کنن؟ نمی صرفه لودر ببرن!!؟

پاسخ به این نظر
کاوه
۱۳۹۳/۳/۱ ۸:۴۷

باعث تاسفه

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۳/۱ ۱۷:۴۹

گر تو بهتر میزنی بستان بزن! کسانی که سعی در تخریب چهره ی شورای شهر دارند با این حرف ها به نتیجه نمی رسند.

پاسخ به این نظر
متعجب!
۱۳۹۳/۳/۱ ۲۳:۴۶

نمی دونم چرا بعضی ها دوس دارن همه چیز رو سیاسی کنن! انگار قرص حزب بازی خوردن! طرف یه انتقاد درست کرده از وضعیت زباله ها! چه ربطی به وجهه شورا داره آخه!؟


ناشناس
۱۳۹۳/۳/۲ ۰:۲۴

از ماست که بر ماست! فقط و فقط خود مردم مقصرن ولاغیر! ما مردم ارسنجون باید حس مطالبه گری مون رو افزایش بدیم اما در عین حال از دایره انصاف هم خارج نشیم. این جوری دیگه کسی نمی تونه با لاپوشانی مسایل رو پنهان کنه و از طرف دیگه هم کسی نمی تونه کس دیگه رو بیخود تخریب کنه. اصلاً مسوول در لغت یعنی کسی که مورد سوال قرار می گیره! وگرنه می گفتن رییس. هرچند تو ارسنجون بعضی ها هم واقعاً دوس دارن فقط رییس باشن نه مسوول!!

پاسخ به این نظر
نعمت
۱۳۹۳/۳/۲ ۲:۳۹

تا جایی که من یادم میاد شهرمون جهت دفن زباله مشکل داشته. یعنی تو این مدت هیچ راه حل مناسبی پیدا نکردند تا این مشکل به درستی حل بشه و هر سال یه تصمیم جدید گرفته نشه یا بهتره بگیم که هیچ دلسوز واقعی وجود نداره و هر چی میگن شعاره!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۳/۲ ۲۳:۲۴

وحدت خیلی خوبه ولی به شرط ایکه با ماست مالی کردن مشکلات همراه نباشه وگرنه وجود حداقل یه مخالف تو جمع باعث میشه لااقل به همچین اوضاعی اعتراض کنه و مشکل حل بشه! اگه قراره اینجور باشه تو شورا هم حداقل یه نفر به این وضع اعتراض کنه بهتره تا ایکه همه به اسم حفظ وحدت سکوت کنن!! البته فشار اصلی رو دوش شهردار و کارگرای شهرداری هس! اعضای شورا فقط جاهایی که قشنگی هس میگن ما بودیم و جاهایی که مشکل هس میگن شهراری باید درستش کنه!

پاسخ به این نظر
ارسن نيوز
۱۳۹۳/۳/۳ ۸:۳۲

هر دم از اين باغ بري مي رسد. تازه تر از تازه تري مي رسد. (شهرداري از ترس هزينه هاش حاضر نيست زباله ها رو تحويل كارخانه بازيافت زباله سعادتشهر بده...)

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۳/۵ ۱۳:۲۲

وقتی همه چیز رنگ و بوی سیاسی به خودش بگیره همینه! اعضای شورا به عنوان رابطین مردم و شهرداری باید این مسأله رو حل کنن. اونجایی که به مدیریت شهری مربوط میشه به شهرداری تذکر بدن و اونجایی که بحث فرهنگ سازی مربوط میشه با مردم صحبت کنن! اصلاً فلسفه وجود شوراها همینه! اگه یکیش درست انجام نشه وضع از این هم بدتر میشه!!

پاسخ به این نظر
مدعی.....!
۱۳۹۳/۳/۶ ۱۱:۳۳

باید قبول کنیم که ما ارسنجونیا ادعامون خیلی بیشتر از عملمون هست!! وگرنه این وضع نباید ادامه پیدا کنه! اگه به همین منوال بمونه و اقدامی نشه، پیشنهاد میدم کلمه "بافرهنگ" رو دیگه برا خودمون بکار نبریم!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۳/۱۰ ۱:۳۵

در ادعای طبیعت دوستی دست همه را از پشت بسته ایم و اینجوری...........! واقعاً آقایون شورا و شهرداری با این کاری که سر طبیعت منتطقه دارن میارن شبا راحت می خوابن؟

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۳/۱۰ ۱۲:۴۷

سلام طبیعت می خواهیم چکار اگه حرفی بزنیم اقایان مسول می گن شمازدانقلاب هستیدبرید خجالت بکشید که دوست ندارید جنگل داشته باشید.

پاسخ به این نظر
sa
۱۳۹۳/۳/۱۴ ۱۱:۰۴

باسلام چرامسوولین شهرداری اینقدر بیفکراند که همین جور زباله ها را در این منطقه میریزند وباعث کثیفی منطقه و ازبین بردن حیات طبیعت میشوند حیاتی که خدا افریده چرا به فکر بازیافت وساخت کارخانه بازیافت زباله نیستند هم زباله ها جمع میشه ,هم درامد زایی وهم ایجاد اشتغال میکنه وجوانان بیکار به سرکارمیروند. چراشهداری فکری در این رابطه نمیکنه؟

پاسخ به این نظر
حسن
۱۳۹۳/۴/۲ ۸:۲۲

جناب مستتاب شهردار و اطرافيانش فقط به فكر گرفتن اضافه كاري و بالابردن مدرك هستند--- شواري محترم فعلي هم به فكر گرفتن حق الجلسه هستند (قابل توجه مردم ارسنجان شوراهاي قبلي هيچ پولي از شهرداري به هيچ عنوان نمي گرفتند) حالا تو اين گيرو ويري كه به فكر مردم مي خدا باشه خدا مي دونه

پاسخ به این نظر
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  
حمله ی لشکر زباله ها به طبیعت ارسنجان!