پنجشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۵,Jan 19 2017
عضویت در خبرنامه

شهرداری اولین متضرر توقف مسکن مهر:

کاهش شدید ساخت و ساز مسکن در شهر ارسنجان

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷:۲۷ کد مطلب: 460

اگر این توقف ادامه یابد یا طرح مناسبی جایگزین نشود، شهرداری ها با مشکللات زیادی مواجه خواهند شد و ادامه ی برخی خدمات به شهروندان غیرممکن خواهد شد

مسکن مهر یکی از سیاست های دولت قبل در خصوص تأمین مسکن خانواده ها بود که به صورت احداث مجتمع های مسکونی با حذف قیمت زمین، اعطای وام های قرض الحسنه ی خود مالکی در شهرها و وام های قرض الحسنه ی بهسازی در روستاها اجرا می شد. این سیاست هرچند در مواردی با نقاط ضعفی همراه بود اما به شدت بر روی روند سرسام آور افزایش قیمت مسکن تأثیر گذار بود ضمن آنکه هدف اصلی طرح مسکن مهر، افزایش تولید مسکن بود که واضح است به افزایش رونق مشاغل و صنایع وابسته به آن نیز منجر شده بود.

با توقف این روند و قطع شدن کامل اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانواده ها، شاهد کاهش شدید ساخت و ساز از یک طرف و بالا رفتن قیمت مسکن از طرف دیگر هستیم.

برای بررسی ابعاد و تأثیر مسکن مهر و توقف آن در ارسنجان به سراغ نهادهای مرتبط رفتیم که اولین آن شهرداری ارسنجان بود.

شهردار ارسنجان در پاسخ به سوال ارسن نیوز در خصوص آمار صدور پروانه های ساختمانی این شهرداری گفت: «در سال 89 که اوج اجرای مسکن مهر بود تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در شهر ارسنجان 389 فقره بود که این میزان در سال 92 به 146 فقره رسیده است که به معنای کاهش 62 درصدی ساخت و ساز در این شهر است.»

 

 

مجید ابراهیمی در خصوص علت این روند کاهشی گفت: « اجرای مسکن مهر به صورت احداث مجتمع های مسکونی، تقاضای صدور مجوز ساختمانی را کاهش داد اما اعطای وام های قرض الحسنه خود مالکی سبب افزایش این روند شده بود که پس از توقف اعطای این تسهیلات، ساخت و ساز در شهر ارسنجان کاهش شدیدی داشته است.»

وی در پاسخ به سوال ما در خصوص تأثیرات توقف طرح مسکن مهر گفت: «اگر این توقف ادامه یابد یا طرح مناسبی جایگزین نشود، شهرداری ها با مشکللات زیادی مواجه خواهند شد و ادامه ی برخی خدمات به شهروندان غیرممکن خواهد شد.»

شهردار ارسنجان در پاسخ به سوال ما در خصوص پیش بینی خود به عنوان یک کارشناس  از آینده ی بازار مسکن در ارسنجان گفت: « امیدوارم این مسأله هرچه زودتر رفع شود وگرنه شاهد افزایش شدید قیمت مسکن در ارسنجان خواهیم بود و مردم به ناچار به سمت اجاره نشینی خواهند رفت که خود این باعث افزایش اجاره بها در شهر هم می شود.»   

ما در مطالب بعدی، ضمن ارائه آماری از واحدهای اخداث شده در قالب مسکن مهر در ارسنجان، به تأثیر توقف این طرح در بخش های دیگر نیز خواهیم پرداخت.

 

اخبار مرتبط:

جای خالی مسکن در سخنان دیشب رییس جمهور

 

انتهای پیام/224224









ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۱۲:۴۲

آن مرد که وام قرض الحسنه می داد و به فکر احیای این سنت الهی بود رفته است!!!

پاسخ به این نظر
نيازمند........
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۱۳:۲۷

اول به ناشناس...... كار اون مرد قابل تقدير است چرا كه در زماني كار كرد كه پول خزانه نيز زياد بود. حيف كه مديريت نداشتند . بعد اون مرد از كيسه خليفه ميبخشيد... اينقدر بذل و بخشش نمود كه خورد ته ديگر. تدبير در كار نياز است. كه بعضي از مديران نداشته ، ندارند و نخواهند داشت. دوم اگر به فصول سال نيز نگاه كنيم يك فصل بهار است. يك فصل تابستان ، يك فصل پاييز و يك فصل زمستان است . دوران خدمت را نيز مي تواند به فصول سال تعبير نمود . كه سالها ممكن است بهار باشد و سالها ممكن است پاييز . راستي شما كه دين داريد در دوران پيامبران دوران پر پيچ و خمي بود. پستس و بلندي هاي خاص خودش را داشت. آيا ما به وظيفه خود عمل مي كنيم...؟ در ضمن بايد گفت باعث همه گراني ها خود مردم هستند. .... يك خونه هم براي فروش دارم. ارزون هم ميدم............!!!!!!! گرون نخريد ... ارزون ميدهند.

پاسخ به این نظر
حق گو
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۱۷:۱۴

آن مرد از کیسه خلیفه نمی بخشید! از کیسه ی خود مردم به آن ها می بخشید تا کارشان راه بیافتد. این اختاپوس ها هستند که سالهای قبل از آن روی اموال مردم نشسته بودند و با آموزه های غلط اقتصادی صندوق بین المللی پول، مردم را در فشار نگه می داشتند. پول هایی که احمدی نژاد وام داد به تدریج برخواهد گشت در حالی که برکت زیادی را به همراه خواهد داشت. خدا کنه دوباره سر و کله ی اون اختاپوس ها پیدا نشده باشه!!


قادری
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۱۶:۴۵

آن مرد که این کارها را میکرد در توهم بود!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۱۷:۱۶

اگه با توهمش این همه به نفع مردم کار کرد، ایول به اون توهم. دیگران هستند که همیشه در توهم اند از بس قلیان می کشند..............!! ما الآن در توهم این هستیم که خانه دار می شویم


حق شناس
۱۳۹۳/۲/۲۵ ۲۲:۳۹

آن عزیزِ مردمِ محروم، اینک رفته است / از چه بدگویی به آن مرد دلاور می کنی!؟


ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۶ ۱۱:۴۸

احمدی نژاد آماده نجات

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۶ ۱۲:۲۷

طرف گفته "نباید بگذاریم احمدی نژاد از زمین بلند شود"! از چه چیزی میترسید مگه!؟ مطالعه این لینک رو به همه پیش نهاد می کنم عکس جالبی هم توش هست: http://www.dolatebahar.com/view/10132/نگذاریم-احمدی-نژاد-از-زمین-بلند-شود

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۶ ۱۲:۳۳

من کاری به احمدی نژاد و روحانی ندارم! من وام خوب می خوام برا خونه! نه از اونایی که رفتم بانک مسکن میگه 8 میلیون باید بدی تا تازه برگ امتیازش رو بخری بیاری بانک تا وام بهت بدیم اونم با سود 15 درصد که بیشتر از دو برابر باید پس بدی! کی مشکل من رو حل میکنه؟


بدشانس روزگار
۱۳۹۳/۲/۲۶ ۱۲:۳۷

به ما که رسید آسمون تپید!!!!! 20میلیون می دادن 4 درصد با قسط 200 و خرده ای سندم نمی خواس...!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۷ ۲۱:۱۸

بعد از اشتغال، بزرگترین مانع بر سر راه ازدواج جوان ها مسکن است. هر که برای برداشتن این مانع به نحو صحیح، تلاش کرده یا می کند قطعاً دعاها و توجهات زیادی را به خود جلب می کند و هرکه تلاشی نکند یا حتی کارشکنی کند ناله و نفرین نصیبش می شود....! حالا هرکی می خواد باشه، از رییس جمهور ها و وزرا گرفته تا بانکی ها و زمین دارها و مهندسان و استادکارها و ...

پاسخ به این نظر
ارسنجونی
۱۳۹۳/۲/۲۸ ۸:۴۸

ان شاالله سنگ سیاه هم پشت سر احمدی نژاد مملکت را به گند کشید . خدا به داد گورش برسه

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۲/۲۸ ۲۰:۱۲

سنگ سیاه پشت سر مخالفاش هس که هر کاری میکنن خودشون رو خوب جلوه بدن ولی برعکس گندش درمیاد و زشت میشن!! احمدی نژاد به مملکت گند نزد، به بساط اقتدارگرایان و انحصارطلبان و کسانی که خودشان را صاحب کل مملکت می دونستن گند زد!! حالا اگه دوباره بیاد تو یه انتخاباتی خواهید دید.


ناشناس
۱۳۹۳/۳/۸ ۱۵:۵۴

ارسنجونیها هنوز تو افکار عصرحجریشون موندن.یه کم بیرون بیایید بقیه رو ببینید

پاسخ به این نظر
علی