چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶,Apr 26 2017
عضویت در خبرنامه

مهجور بودن عید بزرگ اسلام و شیعه در بین اکثر ادارات ارسنجان + تصاویر

۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۳ کد مطلب: 4200

چنین غفلت هایی که بیشتر بر دوش مسوولین روابط عمومی و مقام ارشد هر اداره یا نهاد سنگینی می کند، باعث می شود قاطبه مردم ارسنجان که دوستدار اهل بیت(س) هستند، چنین وضعیتی را حمل بر بی تفاوتی بگذارند.

به گزارش ارسن نیوز، در میان اعیاد مربوط به میلاد معصومین(ع)، عید 17 ربیع الاول بزرگترین آن هاست چون که میلاد رییس مکتب اسلام و رییس مذهب شیعه در یک روز واقع شده است.

 

وجود مبارک ختم المرسلین(ص) و علت آفرینش زمین و آسمان، در این روز از سوی خداوند متعال به بشیریت اهدا شده و ولادت ششمین امام شیعیان که غنای مذهب خود را مدیون مجاهدت های علمی حضرتش هستند نیز در همین روز واقع شده است.

 

هرچند به همین مناسبت جشن هایی از سوی مردم و برخی نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان برگزار شد، اما آنچه در این عید به چشم آمد، مهجوریت این مناسبت در بین ادارات و نهادهای ارسنجان بود.

 

با دریافت پیام هایی از سوی چند شهروند ولایت مدار شهرستان مبنی بر بی تفاوتی اکثر ادارات و نهادهای شهرستان نسبت به این عید بزرگ، سعی کردیم با مراجعه به محل تمامی مراکز اداری ارسنجان، این پیام ها را پیگیری کنیم.

 

در حالی که حداقل انتظار از ادارات، نصب لااقل یک پلاکارد تبریک و گرامی داشت در سردر خود یا دیگر فضاهای عمومی شهر است و تقریباً در تمامی صورت جلسات مناسبتی، به این مورد اشاره و به عنوان وظیفه رسمی ادارات قید می شود، اما متاسفانه مشاهده کردیم از حدود 50 اداره یا نهاد مورد مراجعه، فقط 9 تای آن ها لااقل یک پلاکارد تبریک عید میلاد 2 نور نصب کرده بودند و 41 اداره، نهاد و بانک، هیچ نشانی از این روز بزرگ مسلمانان و شیعیان نداشتند!

 

فرمانداری، فرهنگی اجتماعی سپاه، فرماندهی انتظامی، ثبت اسناد و املاک، تأمین اجتماعی، آبفای روستایی، صنعت، معدن و تجارت، منابع آب، و از میان بانک ها نیز فقط بانک انصار، 9 اداره ی مورد مراجعه بودند که این وظیفه حداقلی را انجام داده بودند.

 

نکته تعجب آور در این خصوص، وجود ادارات و نهادهای فرهنگی در بین 41 اداره مورد مراجعه بود که نسبت به نصب پلاکارد در سردر یا فضای عمومی شهر، غفلت کرده بودند.

 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش(با وجود نصب پلاکارد در فضای داخلی خود)، و به خصوص 2 دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور ارسنجان (از آنجا که امام صادق(ع) در واقع خود رییس دانشگاه اهل بیت(س) محسوب می شوند)، و شهرداری ارسنجان که مسوول اصلی فضاسازی شهری است، ادارات و نهادهای مهم فرهنگی شهرستان بودند که در سردر آنها نشانی از این عید بزرگ مکتبی و مذهبی نبود!

 

هر چند که هیچ تردیدی در ارادت و پایبندی مسوولین و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان به دین مبین اسلام و مذهب شیعه جعفری(ع) نیست، اما چنین غفلت هایی که بیشتر بر دوش مسوولین روابط عمومی و مقام ارشد هر اداره یا نهاد سنگینی می کند، باعث می شود قاطبه مردم ارسنجان که دوستدار اهل بیت(س) هستند، چنین وضعیتی را حمل بر بی تفاوتی بگذارند.

 

در اینجا تصاویر مربوط به 50 اداره ی مورد مراجعه در شب و روز عید ربیع الاول به مخاطبان عزیز ارائه می شود.

 

( 9 اداره و نهادی که به این قضیه توجه کرده بودند)

 

 

 

(41 اداره و نهادهایی که بر سردر خود پلاکاردی نداشتند! )

 

 









زاپاتا
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۱۴:۱۸

ادارات دیگه به دستور رییس جمهور پیگیر برجام بودن

پاسخ به این نظر
شهروند
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۱۴:۴۸

با سلام شهرداری کوچه ها اسفالت کنه فضاسازی نخواستیم. کوچه 3 خیابون شهید جعفر حسن شاهی

پاسخ به این نظر
حسن
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۱۴:۴۹

اقای شفیعی بابت ای حرکت خوبت ممنونیم .

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۱۴:۵۲

زاپاتای عزیز،اتفاقا این ادارات پیگیر برجام بودن چون غیر از سازمان تبلیغات اسلامی وشهرداری ونیروی انتظامی وسپاه کسه دیگه ای ازمسئولین توجشن مصلی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شدحضور نداشتن پیگیر برجام بودن احتمالا وقت نداشتن.

پاسخ به این نظر
شهروند عزیز حسن اقا
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۱۸:۰۶

ارسنجان فقط کوچه 3 نیست شهرداری در حال اسفالت چشم دل باز کن.....

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۹/۲۸ ۲۰:۰۹

سلام.ضمن تشکر از مدیر محترم سایت ارسن نیوز بدلیل نکته سنجی در خصوص این موضوع.لازم است این نکته را به عرض برسانم که حفظ شعائرالله وپاسداشت اعیاد وجشنهای اسلامی و مذهبی و ملی و همینطور ایام شهادت ائمه اطهاراز وظایف هر مسلمانی است ومیبایست حداقل بخاطر حفظ احترام وجایگاه پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) وحضرت امام جعفر صادق (ع) ادارات نسبت به این امر مهم اهتمام میورزیدند.اما مسأله مهم این است مسئولین ادارات خصوصأ روابط عمومی ادارات بیشتر به فکر تعطیلی وخوشگذرانی هستند تا رعایت شعائرالله..باید تأسف خورد.البته حواستون باشه این موضوع را گردن دولت جناب احمدی نژاد نیندازند.

پاسخ به این نظر
روابط عمومی آموزش و پرورش
۱۳۹۵/۹/۲۹ ۹:۳۱

با سلام با توجه به اینکه محل نصب پلاکاردهای مناسبتی در اداره آموزش و پرورش در حیاط این اداره می باشد، همواره و در مناسبت های مختلف پلاکاردهای مربوط به هر مناسبت توسط امور تربیتی تهیه و نصب می شود. به مناسبت میلاد پر خیر و برکت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز پلاکارد تهیه و در محل مورد نظر نصب شده و اربابان رجوع محترم نیز شاهد آن بوده اند. همچنین تصویر آن نیز برای مدیر مسئول محترم سایت ارسال شده است.

پاسخ به این نظر
اثنی عشری
۱۳۹۵/۹/۳۰ ۱۰:۳۳

احسنت به مسئول روابط عمومی آموزش پرورش که اهمیت داده و جواب فرساده. البته باید اسم فامیلش می نوشت تا بشناسیمش


ناشناس
۱۳۹۵/۹/۳۰ ۸:۰۹

چه آدم بیکاری. مشکلات داره مردم را به بدترین کارها ورفتارها وادار میکنه طوریکه آدمای با آبرویی که سالها بدون اینکه کسی صداشون را بشنوه الان دیگه مجبور به انجام هرکاری شدن بعد جنابعالی دوربینت برداشتی عکس ادارات گرفتی یه هزینه ای برای دولت ومردم ایجادکردی که چیو ثابت کنی . این کارشما غیر این هست که دارید در کار دولت مشکل ایجاد می کنید. ائمه وپیامبر در قلب آدما باید باشن نه این کارای مزورانه.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۹/۳۰ ۱۰:۲۹

هزینه ، حقوق های نجومی همین دولتی هاس که تو ازشون دفاع میکنی و اتفاقا باعث بروز همون مشکلات مردم هستن که خودت میگی. کل پلاکاردهای کل کشور هم به اندازه حقوق یک ماه یکی از نجومی بگیرها هم نمیشه.


روابط عموی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارسنجان
۱۳۹۵/۹/۳۰ ۱۲:۰۰

عمده فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارسنجان درخصوص میلاد با برکت پیامبر رحمت وامام جعفر صادق علیه السلام 1-نصب پلاکارد در محل اداره 2- تهیه بنر3در4 3- تهیه وتوزیع 1000 برگ سوال مسابقه فرهنگی 4- پخش تبلیغات از تلویزیون شهر 5- برگزاری جلسه جهت برنامه ریزی مراسم جشن در محل دفتر امام جمعه با حضور روحانیون واعضاء ستاد نماز جمعه 6- تهیه بروشور - برگزار ی مراشم جشن باشکوه دمصلای نماز جمعه همراه با اهداء مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد به 10نفر(هرنفر 50 هزارتومان) 7- اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات قرآنی در مراسم جشن میلاد 8-تزیین وآذین بندی مصلی نمازجمعه درضمن این اداره به نوبه خود از بخشدای محترم مرکزی ریاست محترم دانشگاهی آزاد وپیام نور،ریاست محترم اوقاف،ستاد نمازجمعه وجناب آقای حاج عبداله رحیمی تشکر می نماید

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۹/۳۰ ۱۹:۵۹

آقای شفیعی ، تا اونجا که اطلاع دارم ، با پیگیری های شهرداری و شورای شهر و با مشارکت بخش خصوصی ، تلویزیون شهری در ارسنجان راه اندازی شد. اگه روزانه یک دقیقه از وقتتون رو بذارید . خواهید دید که ادارات مختلف در ایام مذهبی و مناسبات مختلف، پیام های علمی ، معنوی و اطلاع رسانی خوبی ارائه می دهند. که این باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. بنرها دوام و کیفیت چندانی ندارند. اگر شهرداری هم قیمت تبلیغات رو مناسب تر کنه ، مطمئنا استقبال بیشتری هم خواهد شد.

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۱۰/۲ ۹:۵۴

هزینه یه پلاکارد که اگه نگهداری کنن برا چند سال میشه مگه چقدر هس 10 تا 20 تومن. هزینه درج پیام تو تلویزیون شهری برا یه بار چند هس!؟ بعدم یه سوال : وقتی یه مدیر کل یا حتی یه معاونی میخواد بیاد ارسنجون یه صبح تا ظهر ، ادارات محترم میان تو تلویزیون شهری پیام خوشامد براش میذارن!!!؟ یا سردر اداره شون رو پر از پلاکارد میکنن!!!!؟؟؟؟ یعنی خوشامد گویی به پیفمبر(ص) و امام صادق(ع) براشون به اندازه یه معاون مدیرکلی هم مهم نیس!!!!!؟


ديدبان
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۷:۵۸

سپاس از حسن توجه مدير سايت ارسن نيوز.. در سخنراني و مداحر ها مي گويند امام رضاي غريب!! حال مي بينيم كه مناسبت هاي بزرگي مثل تولد ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) غريب تر مي باشد. خدا به داد اينگونه مسئولين و روابط عمومي ها برسد!!!

پاسخ به این نظر
باشناس
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۸:۰۰

ناشناس محترم شما بيكاري كه زحمت اين خبر را بيكار مي داني.. اگر هر شخص به مسئوليت خودش عمل كند مشكلات حل خواهد شد... بگذار مردم مسئولان بي مسئوليت را بشناسند.

پاسخ به این نظر
شهروند
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۸:۲۷

چه گزارش جالب و نكته سنجي... خداوكيل ادارات را براي چه چيز روز شنبه تعطيل نمودند. !!!! تعطيل نمودن تا بدون توجه به مناسبت روز به تفريح و ديدار خود برسند!! هيچ پلاكارد و نبر نزنند و در مراسم جشن هم حضور نداشته باشند. خداوند راه راست را به سمت مسئولان بي تدبير و بي هدف هدايت كند.. چرا كه خودشان قابل هدايت نيستند!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۸:۴۰

بينندگان و مديرات سايت هاي خبري، مدتي است كه شهرستان ارسنجان تعطيل مي باشد. اين خبر و گزارش بايد استاني و كشوري شود تا مديران ارشد كشور بدانند كه ارسنجان پيشتاز كجا بود و كجا هست!!!!

پاسخ به این نظر
دلسوز
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۸:۴۷

خبر خبر خبر... خبر بجايي بود. اگر از بعضي از مسئولين بپرسي شنبه گذشته را براي چه تعطيل بودي ؟؟ شك نكن كه مي گويد به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص) و يا 13 آبان !!! چون چيزي در ادارات نمايانگر ولادت و جشن نبود!!!!

پاسخ به این نظر
بيننده سايت
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۹:۰۶

تشكر مي كنم از حسن انتخاب گزارش... بايد از آنان كه به اين مناسبت توجه داشتند تشكر نمود. اما بايد اشاره نمود كه اين نوع پلاكارد در شأن حضرت محمد(ص) و امام جمعر صادق نبود و نيست!! مديران و مسئولين شهرستان به خود بيايند و به هوش!!! كاري كنيد كه حقوق ناچيزي كه مي گيريد حلال و طيب و طاهر باشد. و دل خداوند را شاكر نماييد تا باران و برف ببارد!!!!

پاسخ به این نظر
بازرس
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۹:۳۴

بعضي از مسئولين در خواب اصحاب كهف هستند.. بگذاريد آنان راحت بخوابند.. انشاء الله پس از بيداري همه چيز درست خواهد شد!!!

پاسخ به این نظر
مغازه دار
۱۳۹۵/۱۰/۱ ۱۰:۰۹

اگر مردم عادي و اصناف نبودند شهر تعطيل بود. هر چند كه همين الان هم تعطيل هست!!! اگر بعضي از ادارات تعطيل بشوند هيچ اثري در كار مردم ندارد!!

پاسخ به این نظر
من ايرانيم ...
۱۳۹۵/۱۰/۴ ۷:۵۰

مدير سايت ارسن نيوز حضور و توجه به اينگونه مناسبت ها قديمي شده .. لااقل امام جمعه محترم نيز از آنها انتقاد نمي كند تا متوجه كم كاري و بي توجهي خود شوند!!! حاكم شهر(ف) كه خواب و بي توجه باشد تكليف درگر مسئولين مشخص است!!

پاسخ به این نظر
مسافر
۱۳۹۵/۱۰/۴ ۸:۳۴

مدير سايت ارسن نيوز با سپاس.. اين مراسمات را مردم برپا مي كنند . همان هايي كه هنور نان حلال سر سفره مي برند.. شما سري به جاده هاي ورودي و خروجي شهرستان و گهگاهي هم، صبح زود و زمان تعطيلي مدارس حاضر شوديد و از ماشين هاي پلاك قرمز، ماشين هاي اداري پلاك شخصي و ماشين هاي هنور پلاك نشده تصوير برداري كنيد تا همه متوجه شوند. در شهرستان ارسنجان چه خبر است!!! حضور اينگونه ماشين ها در سطح شهر و جاده ها بيشتر از حضور مسئولين در ادارات مي باشد. بعضي مواقع آنها را خارج از استان هم مي توان مشاهده كرد!!!!!

پاسخ به این نظر
سحرخيز
۱۳۹۵/۱۰/۵ ۸:۳۶

مدير سايت و مديران استاني، اگر صلاح مي دانيد فرم نظر سنجي در مورد چگونگي فعاليت و حضور مسئولين شهرستان تهيه شود و در محافل عمومي توزيع و يا از طريق ادرات گاز و برق و آب و مخابرات توزيع شود و پس از تكميل مسئولين را مقايسه و نمره دهيد. و مطوئن باشيد اكثريت نمره منفي مي گيرند و تجديد مي شوند.

پاسخ به این نظر
ديدبان
۱۳۹۵/۱۰/۵ ۹:۲۵

اهاي اهاي اهاي مردم شهرستان ارام است. راحت و آسوده بخوابيد !!! همه چي آرومه..!!! نه آبي نه قايقي نه ناخدايي نه پارويي !!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۵/۱۰/۵ ۲۰:۱۳

ايول داري مدير سايت

پاسخ به این نظر
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  
مهجور بودن عید بزرگ اسلام و شیعه در بین اکثر ادارات ارسنجان + تصاویر