پنجشنبه ۳۰ دي ۱۳۹۵,Jan 19 2017
عضویت در خبرنامه

گستردن بزرگترین سفره نذری در ارسنجان:

توزیع 15000 دست غذا بین عزاداران فاطمی در ارسنجان

۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰:۰۱ کد مطلب: 411

نحوه کمک های مردم به این اقدام معنوی نیز در نوع خود جالب بود، از اهدای قوطی کبریت گرفته تا حدود 10 نوجوانی که عیدی های امسال خود را کلاً به این کار اختصاص دادند و در پخت آن نیز کمک نمودند.

به رسم چند سال اخیر سفره نذر عمومی حضرت زهرا(س) در ارسنجان برپا شد.

امسال برای پذیرایی از 12000 نفر برنامه ریزی و برای تأمین مالی آن از همه مردم فراخوان شد اما با توجه به افزایش سطح کمک های مردمی، این میزان به 15000 نفر افزایش یافت.

برای برپایی این سفره بیش از 1700 کیلوگرم برنج، 1500 کیلوگرم گوشت و 1500 کیلوگرم سایر مواد مصرف شده است.

نحوه کمک های مردم به این اقدام معنوی نیز در نوع خود جالب بود، از اهدای قوطی کبریت گرفته تا حدود 10 نوجوانی که عیدی های امسال خود را کلاً به این کار اختصاص دادند و در پخت آن نیز کمک نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/224224









ناشناس
۱۳۹۳/۱/۱۷ ۱۰:۴۲

واقعاً همه چیز این کار عشق بود، جمع کردن کمک ها، مقدمات پخت، شور و نشاط زمان پخت، توزیع بین مردم و چیدن سفره.....

پاسخ به این نظر
اسکندری
۱۳۹۳/۱/۱۷ ۱۱:۴۴

واقعا برنامه عالی بود من خودم اتفاقی یک شب به مسجد رفتم وجذب سخنرانی دلنشین روحانی مدعو از قم رفتم و این لحظه بدون شک بهترین لحظه عمرم بود به همین خاطر چهار شب را عاشقانه عزاداری کردم واز ان به بعد نمازم را بطور مرتب میخوانم و از دیدین این همه جوان ونوجوان عاشق ارسنجانی که با دل وجون کار میکردند متعجب شدم که خدایا ارسنجان هم چنین جوی وچنین جوانانی داشت وما هم نمیدانستیم بیصبرانه منتظر محرم وفاطمیه بعدی هستم تا در هیات بزرگ رزمندگان حضور پیدا کنم خدا به جانباز بزرگوار بزگوار حاج اصغر خیر عطا فرماید

پاسخ به این نظر
کل غلوم
۱۳۹۳/۱/۱۸ ۱۰:۱۹

سلام و خسته نباشید خدا خیر حاج آقا احمدی و حاج اصغر و ایضا" همه بر و بچ فعال که زحمت گرم کردن بزرگداشت ایام فاطمیه رو کشیدن بده ایشالا شهید راه اسلام بشن

پاسخ به این نظر
ارمیتا
۱۳۹۳/۱/۱۸ ۱۸:۵۹

با سلام.قبول باشه .ولی ای کاش که به فکری هم به حال وضعیت بیکاری ,فقر و فساد تو شهرمون میشد.بهتر نبود که این هزینه صرف امور خیریه ,درمان و .. شود

پاسخ به این نظر
نا شناس
۱۳۹۳/۱/۱۸ ۱۹:۰۹

دوست عزیز، هرچیزی به جای خود. مردم ما با ایکه اقتصاد شهرستان ضعیفه ولی دست به خیرند. برا آزمایشگاه این چیزا هرچند در اصل وظیفه دولت هس ولی مردم حاضرن کمک بدن. شرطش ایه که افراد فعال، دلسوز، قابل اعتماد و مخلص دنبال این کار باشند تا مردم حاضر بشن کمک کنن. البته ما خیر برا بیمارستان و این چیزا داریم تا الآن کمک های زیادی هم کردن. البته داشتن ابتکار هم مهمه. مثلاً بزرگای شهر بشینن بگن خرج های الکی از دوش جوونایی که میخوان ازدواج کنن برداشته بشه. مثلاً هرکی نصف پولی رو که میخواسه بده ارگ بده برا آزمایشگاه. نه ایکه تا اسم حضرت زهرا و اهل بیت میاد یه عده بگن این خرجا الکیه


موسوی
۱۳۹۳/۱/۱۹ ۱۷:۳۶

عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی و رمز بقای اسلام است. چرا بعضی از عزیزان نگاه یک طرفه دارند و یا سطحی نگرند. اگر اهمیت نداشت دفتر آیت الله وحید این همه خرج نمی کرد و پول به شهرستان ها نمی فرستاد. اونا بهتر مصلحت رو تشخیص می دند یا ما؟ و به قول دوستان ، هر چیز جای خودش رو داره. جور دیگر باید دید....


اسکندری.س
۱۳۹۳/۱/۱۸ ۱۹:۴۹

واقعا مراسم عالی برگزار شد اینارو باید مدیون آقای نعمتی باشیم.

پاسخ به این نظر
حسن شاهی
۱۳۹۳/۱/۲۲ ۲۲:۴۱

دست مریضاد

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۳ ۱۹:۴۸

خیلی زحمت داره ممنون از زحماتتون

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۴ ۸:۵۷

قبول باشه دست همشون درد نکنه ، چند روز دیگه تولد همین حضرته ببینم چند تا جعبه شیرینی میدن !!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۴ ۱۰:۵۶

کاری نداره! شما خودت بیوفت جلو، بین مردم ارسنجون تبلیغ کن بگو می خوایم تولد حضرت رو شیرنی بذدیم به همه. همت کن خیلی آسون تره پخت 15000 دست غدا هس چون فقط میخواد پول جمع کنی و بخری همین. علی یارت. همتت رو نشون بده حالا در هر حدی ولو خیابون خودتون فقط. اجرت با خود حضرت


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۴ ۹:۰۳

انشاالله که نیت خدایی بوده ، 15000 دست غذا حداقل 80 میلیون تومان میشه ولی به نظر شما حضرت زهرا(س) راضی هست زنهای ارسنجونی توسط یک مرد سونوگرافی یا عمل جراحی بشن ؟!!!!

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۵ ۹:۵۳

دوست عزیز! شما حق نداری به همین راحتی نیت این همه افرادی که از یک قوطی کبریت تا چند صدهزار تومن کمک کردن یا از چند ساعت تا چند روز فعالیت فیزیکی داشتن رو زیر سوال ببری! اون مسأله ای هم که گفتی درسته، هرکی مسوولش هس همت کنه مردم هم حتماً کمک می دن. ولی مردم به اخلاص آدمایی که پیگیر هر کاری هستن هم نگاه می کنن.


اصغر نعمتی
۱۳۹۳/۱/۲۵ ۱۰:۱۴

با سلام خدمت همه مردم شریف و فهیم ارسنجان. نمی دونم این عزیز غذا رو دستی چند حساب کرده که به عدد 80 میلیون رسیده!؟ کل مخارج این کار حدود یک چهارم بلکه یک پنجم این مبلغ بوده. چون حاصل کار خود مردم بوده و طبیعتاً با خرید از رستوران خیلی تفاوت خواهد داشت. مشکل جراح و سونوگرافی با این رقم ها و کمک های 1000 تومنی مردم حل نمی شه. همت بلند می خواهد. چه اشکالی دارد مردم ارسنجان با وحدت و منسجم پای منبر رسول الله(ص) بشینن و اتفاقاً توصیه به کار خیر بشن؟ اصلاً در نتیجه ی همین منبرها و برنامه هاست که مردم برای کمک کردن به آزمایشگاه و سونوگرافی و این چیزا تشویق میشن. در جامعه ی گسسته ی بشری، فقط معصوم(س) می تونه محور بشه، مثل رسول الله(ص) که قبل از مسجد درست کردن، همه مردم را جمع می کرد و با غذایی ساده از آنان پذیرایی می شد و سپس دعوت به کمک به امر خیر می شدند. باید از تفکرات امانیستی (فرد محور) که صاحب اون دوست داره ثروت و قدرت فقط دست خودش باشه و صفا کنه و کاری به بقیه نداشته باشه پرهیز کنیم. باید از هرگونه کار جمعی که مانور وحدت مردم ارسنجان هست استقبال کنیم و ازش در کارهای دیگه مثله همین کمک به بهداشت و درمان الگو برداری کنیم. اتفاقاً اگر ما با تفکر فاطمه(س) که لباس عروسیش رو به فقیر بخشد یا علی(ع) که انگشترش رو در حالت رکوع اهدا کرد، آشنا بشیم، در کارهای خیر بیشتر مشارکت می کنیم. یا علی(ع)


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۵ ۹:۳۴

سلام بنظر شما این همه خرج درست هست حضرت زهرا خوشش میاد؟همین خرج بصورت وام به همین بچه هیت بدید ویایک کارخانه بزنیدبچه هیت ببرید سرکارمن پول ویاکمک می کنم مجبوری بخدا اون دنیا باید جواب بدید

پاسخ به این نظر
نا شناس
۱۳۹۳/۱/۲۵ ۱۰:۲۱

برادر یا خواهر گرامی. کافیه مطلبی رو که حاج اصغر نعمتی در همین بالا نوشته بخونی.


م ز ز
۱۳۹۳/۱/۲۵ ۲۲:۱۳

سلام اجر همه به خدا وفاطمه زهرا(س) ببخشيد عكسها كمي تا قسمتي خصوصي وسفارشي هست راستي از پنج شبي كه زحمت كشيده شدوشام داده شدوافراد آن نه اسمي هست نه عكسي حتما خودشان نخواستن يا پارتي نداشتند؟؟؟!!!!

پاسخ به این نظر
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  
توزیع 15000 دست غذا بین عزاداران فاطمی در ارسنجان