سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵,Jan 24 2017
عضویت در خبرنامه

حال و هوای اولین نماز جمعه سال:

از دیده بوسی ها تا انتقاد صریح امام جمعه از شوراهای اسلامی ارسنجان

۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱:۲۴ کد مطلب: 399

بنده در این شهر باشم یا نباشم شما مردم بدانید یکی از اصلی ترین راه های پیشرفت شهرستان همین است و هر کس که در این راه کارشکنی کند بداند در برابر مردم شهرستان مسوول خواهد بود

اولین نمازجمعه سال 93 ارسنجان در اولین روز این سال به امامت حجة الاسلام و المسلمین احمدی در مصلای نماز جمعه ارسنجان برگزار شد.

 

 

خطیب جمعه ارسنجان در بخشی از خطبه ها ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: «انصافاً هم نامگذاری های ایشان، با تدبیر و دقت و ریزبینی و تیزبینی و آینده نگری و حکیمانه است و عمل به منویات و رهنمودهای ایشان در پیام نوروزی و سخنرانی حرم رضوی(ع)به ويژه در مقوله فرهنگ قطعاً راهگشا خواهد بود و همان طور که ایشان فرمودند نقش مسوولان در این بخش بسیار مهم است و اگز مردم  بدانند که مسوولین واقعاً دنبال کار کردن هستند نه ظاهر سازی و فریب کاری، قطعاً همراهی خواهند کرد.»

 

 حجة الاسلام و المسلمین احمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش نهاد سال گذشته مبنی بر جدا شدن حوزه انتخابیه شهرستان ارسنجان از مرودشت به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات ارسنجان، گفت: « متأسفانه کسانی که در این راه باید قدم برمی داشتند کوتاهی کرده و می کنند و به اعتقاد من در آینده این افراد باید جوابگوی  مردم شهرستان باشند و خواهند فهمید که چه اشتباهی کرده اند که به خاط برخی از رودربایستی ها و آینده نگر نبودن در این زمینه کوتاه آمدند.»

وی افزود: « توقع من از شوراهای شهر و روستاها بیش از این مقدار بود و متأسفانه به خاطر برخی مسایل به وظیفه خود عمل نکردند و باید پاسخگو باشند و اگر شما واقعاً به دنبال توسعه شهرستان هستید یکی از بهترین راه های تحقق آن، همین تفکیک حوزه انتخابیه است که بسیاری از مشکلات امروز ما را خود به خود حل خواهد کرد.»

امام جمعه ارسنجان در ادامه گفت: «توقع من در سال 93 از مردم و مسوولین و شوراها این است که این را به یک مطالبه مردمی تبدیل کنند و گرنه شهرستان ضرر خواهد کرد هرچند عده ای در این خصوص شیطنت می کنندو به مسایل رنگ و وجهه سیاسی و جناحی می دهند و مانع می شوند. آقای نماینده هم در سفری که اخیراً به مناطق شهرستان داشته در همه جا گفته است که این حوزه انتخابیه بسیار گسترده است. اگر این گونه هست که هست، راه حل آن کوچک شدن حوزه انتخابیه است نه تعدد نماینده ها در همین حوزه.»

خطیب جمعه ارسنجان در پایان سخنانش گفت: « بنده در این شهر باشم یا نباشم شما مردم بدانید یکی از اصلی ترین راه های پیشرفت شهرستان همین است و هر کس که در این راه کارشکنی کند بداند در برابر مردم شهرستان مسوول خواهد بود.»

 

 

 

پس از پایان خطبه ها بازار دیده بوسی ها و عرض تبریک ها نیز گرم بود:

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

 بودجه و باران، ریشه های اصلی مشکلات ارسنجان!

پیگیر تشکیل حوزه انتخابیه ی شهرستان های ارسنجان، پاسارگاد و بوانات هستیم

 جدا شدن ارسنجان از حوزه ی انتخابیه ی مرودشت

 نا گفته های امام جمعه ارسنجان در مصاحبه با ارسن نیوز

 

انتهای پیام/224224

 

 









ناشناس
۱۳۹۳/۱/۱ ۲۰:۴۰

چی بگم؟ شوراهای ما به اندازه کافی شجاعت ندارن. می ترسن نماینده براشون مشکل درست کنه.

پاسخ به این نظر
غریب اشنا
۱۳۹۳/۱/۷ ۲۰:۵۲

تو این چندسال شورایی ندیدیم که اتحاد و همدلی داشته باشن و حالا که این شورا داره جبران این چند سال رو انجام میده متاسفانه برخی تحت تاثیر صحبت های اقایون دارن مانع این کار میشن و فکر نمیکنم دلیلی برای ترس شورا از نماینده و هیچ کس دیگه وجود داشته باشه لطفا با تفکر نظر بدید


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۳ ۱۳:۰۷

عکس آخری خیلی تابلو وضایع هست کاملا مصنوعی وصوری هست

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۶ ۸:۰۳

درود بر محافظان صدیق نماز جمعه بسیجیان گمنام امام زمان و ولایتمداران شهرک امام خمینی

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۷ ۱۰:۵۱

اره این یعنی جاذبه ودافعه علی.هم احترام وهم احساس مسئولیت مسئولین

پاسخ به این نظر
ی اشنا
۱۳۹۳/۱/۷ ۲۰:۴۴

فک نکنم با لابی ائمه جمعه شهرستان های ارسنجان وسعادتشهر و... بشه نظر داد نیاز به کار کاشناسی داره یک طرفه قضاوت نکنید

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۳/۱/۱۱ ۲۰:۵۵

ای کاش قبل از دادن نظر در مور د شوراهای زحمت کش بی مزد ومنت جلسه ای ترتیب داده میشد وبحث کارشناسی میشد تا مردم اگاه بشن وکسی بی دلیل متهم نشه

پاسخ به این نظر
يا خدا
۱۳۹۳/۱/۱۱ ۲۳:۴۳

اقاى امام جمعه شما برچه اساسى بوانات را به شهرستان مرودشت با سابقه تاريخى چندهزار ساله ترجيح ميدهيد ايا شما با اعضا شو را و نماينده گفتگو و بحث كرديد ايا شما نميدانيد براي اختصاص نماينده به يك شهرستان دهها ملاك در نظر ميگرند از جمله جمعيت و وسعت و مسايل فرهنگي و امنيتى و. ً ايا شما از مردم ارسنجان و توابع و پاسارگاد نظر سنجى كرده ايد يا خودتان را وكيل وصى مردم سه شهرستان ميدانيد ايا درست است كه در اغاز سال نو اين حرفهاي تفرقه انگيز را بزنيد ء مسول سايت هم بايد به جهت رضاى خدا ورعايت انصاف همه نظرات را پخش كند وگرنه شما هم روز قيامت مسول هستيد

پاسخ به این نظر
با خدا
۱۳۹۳/۱/۱۲ ۱۰:۵۵

شاخص جمعیت با در نظر گرفتن مجموع جمعیت 3 شهرستان محقق میشه. نظرسنجی هم که تو همین سایت هس نتیجه اش رو نگاه کن. بعدم مگه سابقه تاریخی کارخانه قند چندساله!؟ اگه منظورت تخت جمشید و نقش رستم و ایناس که غیر از افتخاری که همه ایرانی ها از جمله ما ارسنجونی ها بهشون میکنیم، چه نفعی برا ارسنجون داشتن که از این به بعد داشته باشن؟


ارسنجانی
۱۳۹۳/۱/۱۷ ۱۸:۲۲

سلام بحث جدا شدن ارسنجان و تشکیل یک حوزه انتخابیه با بوانات خیانت آشکار به مردم شهرستان ارسنجان میباشد به چند دلیل 1-شهرستان بوانات و بخش سرچهان ان الان دو دوره نماینده مجلس را در 3 حوزه انتخابیه اباده بوانات و خرم بید را سرچهانیها تعیین میکنند اباده با 30000 رای دهنده و خرم بید با 12000 رای دهنده توان مقابله را با بخش سرچهان ندارن حالا دوستان همشهری ما بگوید که ارسنجان توان مقابله حتی با اتحاد با توابع که میسر نخواهد شد را خواهد داشت و این به وضوح مشخص میباشد که در صورت توافق با سعادتشهر هم بر سر یک کاندیدای واحد هم توان مقابله با بوانات نخواهد بود بدلیل عرایضی که قبلا گفتم و اینکه بوانات به یک هارمونی سیاسی دست پیدا کرده است و توان ارسنجان و سعادتشهر برای شکست این هارمونی کافی نخواهذد بود که متاسفانه بعضی های صاحب تریبون که مهمان ارسنجان هستند توجه ای به این موضوع ندارن این در حالی است که از نمایندگان ادوار گذشته شبانپور و برومندی دو نماینده ای هستند که خواستگاه اصلی انها شهرستان ارسنجان و و در این شهرستان ریشه دارند و خود را بچه ارسنجان میدانند در صورت پیوستن به بوانات این مسله هم به تاریخ خواهد پیوست 2- بعد از چندین دوره هم پیالگی با دو شهر مرودشت و سعادتشهر ما میبنیم که بعضی از فرزندان ارسنجان در حال حاضر بعضی از ادارات و د انشگاههای مهم را در مرودشت و سعادتشهر را اشغال کرده اند نمونه ان حسینی رییس دانشگاه ازاد مرودشت خادمیان ریس پالایش و پخش فراورده هاب نفتی و حسینی ریس کمیته امداد مرودشت و نعمتی بخشدار درود زن .....که مشغول به خدمت هستند در مرودشت و اگر ما به زیر یوغ بوانات برویم مطمنا نمایندهای از بوانات خواهد امد و همین تعداد را هم که الان در شهرستان مرودشت هستند به بوانات راه نخواهند داد و در عوض ارسنجان را پر میکنند از بچه های بوانات با توجه به شناختی که از انها دارم 3- ارسنجان و مردم شهرستان ارسنجان ریشه ای تاریخی و چندین دهه ای با مردم شهرستان مرودشت دارند و اگر تک تک مردم پرسیده شود هیچ کدامخ از انها رای به پیوستن به بوانات نخواهند داد به دلیل ریشه های پیوندی فامیلی و سنتی جاری 4- با توجه به بحث تقسیم شدن استان فارس به نفع ارسنجان خواهد بود که به سمت شیراز باشد تا اینکه مرکز استانش اباده باشد 4- از هر لحاظ تاریخی فرهنگی اقتصادی شهرستان مرودشت و سعادتشهر به بوانات ارجحیت دارند 4- مشکلات ارسنجان ناشی از ضعف نمایندگان گذشته در پایتخت میباشد ولی در حالی که الان نماینده جوان و پیگیری در حال نمایندگی میباشد و احتمال اینکه در دور بعد دوباره نمایندگی اش تکرار شود هست ارسنجان را از یک نماینده پیگیر و جوان محروم خواهد کرد دلایل عدم موفقیت ارسنجانی ها و سعادتشهری ها در رقابت با بوانات1-در خود شهر ارسنجان اختلافات قبیله بسیار مشهود است و شهر از گروهای مختلفی تشکیل شده است و به یک زبان واحد نخواهند رسید 2- اختلاف ارسنجانی ها با توابع کاملا مشخص است کما که امام جمعه محترم هم به لفافه اشاره کرده است و هیچ وقت به هماهنگی نخواهند رسید3- در خود توابع ارسنجان هم اقوام مختلفی هستن مثلا اگر این دور ارسنجان به بوانات بپیوندد بهارلو های ساکن جنوب شهرستان ارسنجان و لشنی های ساکن حنوب غرب ارسنجان شامل اس چپ عزاباد دهبید خان اباد سهل اباد علی اباد چشمه شیرین چاشت خور کورش اباد احمد اباد حسین اباد نارک نجف اباد با توجه به قرابت فامیلی با مروودشت و مخصوصا نماینده محترم برومندی به مرودشت خواهند رفت و به برومندی رای خواهند داد و تقریبا 5000 رای را خواهند برد و جشنی های توابع صدرصد به خاطر قرابت فامیلی با چهارهی های بوانات با بوانات و سرچهان میتدند نه با ارسنجانی ها و انها هم 3000 رای را با خود خواهند برد و از خبریز تا دلو و تا علی اباد ملک هم تفرق را ا خواهد بود و این ارا با ارسنجانیها همگن نخواهد شد و این خواد بود دلیل تفرق ارا در ارسنجان . حال سعادتشهر در سعادتشهر رای عشایری و غیر عشایری حاکم خواهد بود در بولوردی مبارک اباد و دهنو یک رای همگن خواهد بود از طریق طایفه لب موسی و در طرف دیگر طایفه کردشولی میباشد که این دو طایفه با هم به یک رای واحد نخواهند رسید و اما در بخش مرکزی هم همین ماجراست ودر شهر هم باز قصه دعوای نعمت و حیدری سعادتشهری ها و علی ابادی ها وجود دارد یا اینکه مثلا روستای نایگرد بخه مرودشت خواهند رفت و به کاندیدای که از اقوامشان هست و چندین دوره هست که کاندید میشود و رای نمیاورد خواهند رفت حالا همشهریان عزیز این تفارق را با بوانات یکپارچه مقایسه کنند که از چشم بعضی از دوستان غافل مانده است و این یعنی به زیر سلطه رفتن دو شهر تاریخی و فرهنگی ارسنجان و پاسارگاد به زیر یوغ یک شهر دست هشتم نهم استان فارس و فرزندان و جوانان این شهرستانها چوب بعضی از نظرات غیر کارشناسانه و جنگ و بحث های سیاسی درون شهر را خواهند خورد.

پاسخ به این نظر
نا شناس
۱۳۹۳/۱/۱۷ ۲۱:۰۷

مگه ما گاویم که زیر یوغ کسی بریم؟ همین شماها هستین که به تفرقه ها دامن می زنین. منظور بیشتر امکان رسیدگی بهتر به حوزه انتخابیه هست نه اینکه کی از کجا بره تو مجلس.


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۱۷ ۲۲:۵۱

ای کسی که خود را ارسنجانی می دانی، برایت متأسفم که انقدر ساده اندیش هستی، گربه برای رضای خدا موش نمی گیرد، در عوض اون 3 - 4 نفر ارسنجونی که در مرودشت سمت دارند، 20 - 30 نفر از مسوولان ارسنجان مرودشتی هستند که تعدادشان در حال زیاد شدن هست، من میترسم کلاً ارسنجان به یکی از شهرک های مرودشت تبدیل شود و در آینده بگویند شهر مرودشتی نشین ارسنجان! شاهنامه آخرش خوش است!!


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۳ ۱۷:۴۹

خدا حفظ کنه امام جمعه محبوب و مردمی شهرمون که باعث افتخار شهرمون هستند ایشا... که خدا برامون نگهش داره

پاسخ به این نظر
ارسنجانی
۱۳۹۳/۱/۲۷ ۲۲:۵۳

سلام لطفا دوست ناشناس که یک نفر میباشد و خودش را نماینده همه ارسنجان میداند و از طرف همه نظر میدهی و دلت برای ارسنجان و ارسنجانی ها نسوخته اینقدر فرافکنی نکن و بیل در جمع مردم توابع و ارسنجان و نظر انها را بدون اون دوستی که 24 ساعت میگه ارسنجان جدا بشه برای خودش داره چانه زنی میکنه چون که ایشان قصد نماینده شدن رو در ارسنجان دارند و بس و میدونه در این شرایطی شانسی نداره به خاطر همین این نظریه رو مطرح میکنه .........

پاسخ به این نظر
سردبیر
۱۳۹۳/۱/۲۷ ۲۳:۰۳

دوست عزیز، کلمه ناشناس زمانی درج می شود که نگارنده ی نظر، هیچ نامی را در کادر مربوطه وارد ننماید. که تعداد زیادی از مخاطبین همین کار را انجام می دهند. البته تعداد زیادی هم لغت "ناشناس" را در کادر مربوطه درج می نمایند. اگر دقت کنید خواهید دید که نظرات کاملاً متضاد زیادی با نام "ناشناس" درج شده است. البته هر مخاطب نمی تواند بیش از یک نظر برای هر خبر در هر 24 ساعت درج نماید. با تشکر.


ناشناس شناس!
۱۳۹۳/۱/۲۷ ۲۳:۱۷

ینی امام جمعه می خواد کاندید مجلس بشه!!؟ به حق چیزای نشنیده! هر کی ارسنجونی باشه از شنیدن این خبر تعجب میکنه! احتمالاً شما الکی خودت رو ارسنجانی معرفی می کنی که شناخت دقیقی از جو اینجا و امام جمعه نداری! پس میشه نتیجه گرفت که اتفاقاً و احتمالاً یه مرودشتی هستی که تو این بحث شرکت می کنی و با این خواسته ی مردم ارسنجون مخالفی!


ناشناس
۱۳۹۳/۱/۲۷ ۲۳:۱۰

یه مصاحبه هم با آقای برومند انجام بدین ببینیم نظرشون در این مورد چیه؟

پاسخ به این نظر
بزرگوار