سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵,Jan 24 2017
عضویت در خبرنامه

در گفتگو با معتکفین بیان شد؛

کیفیت مراسم اعتکاف امسال در ارسنجان چگونه بود؟

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲:۲۱ کد مطلب: 1052

هرچند برنامه ها نسبت به سال قبل فشردگی و تنوع کمتری داشت اما در مقابل وقت بیشتری برای مطالعه و عبادات فردی وجود داشت و کسی هم مزاحم استراحت معتکفین نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهرستان ارسنجان، ارسن نیوز؛ مراسم اعتکاف امسال در ارسنجان، شامگاه دوشنبه 14 اُم اردی بهشت ماه، با اعمال و ادعیه ام داوود پایان یافت.

در آخرین ساعات اعتکاف به سراغ چند نفر از معتکفین در مسجد جامع ارسنجان رفتیم تا از حال و هوای مراسم امسال برای مخاطبان عزیزمان بگویند.

یکی از جوانان معتکف که از مداحان شهرمان نیز می باشد در این خصوص به ارسن نیوز گفت: «مراسم امسال همچون سال های گذشته در مسجد جامع با شور و حال معنوی خاصی برگزار شد به خصوص حضور جوانان و نوجوانان به مراسم امثال رنگ و بوی دیگری داده بود.»

مجتبی صبری در خصوص برنامه های جنبی اعتکاف امسال هم گفت: «برگزاری نمازهای جماعت به صورت شبانه روزی، قرائت دسته جمعی قرآن و ادعیه، مراسم ویژه شب ولادت حضرت علی(ع) و شب وفات حضرت زینب(س) و برنامه ریزی سخنرانان و.. به خوبی برگزار شد.»

وی در پاسخ به سوال ما در مورد امکانات و نواقص اعتکاف امسال در مسجد جامع نیز گفت: «امکانات به هر حال مناسب بود و نقص خاصی هم مشاهده نشد به غیر از اینکه ای کاش برای نوجوانان و نونهالان معتکف، برنامه های ویژه آنان ترتیب یافته بود چون این عزیزان شور و حال خودشان را دارند و حوصله و توان شرکت در بعضی برنامه های طولانی تر بزرگترها را ندارند که امیدواریم در سالهای آینده در این خصوص برنامه ریزی کنند. البته از زحمات اداره تبلیغات اسلامی و کارکنان آن تشکر می کنم چون ترتیب دادن و تدارک و پشتیبانی چنین برنامه هایی نیاز به تلاش شبانه روزی دارد که الحمدلله این عزیزان همه تلاش خود را بکار بستند تا مراسم امسال نیز باشکوه برگزار شود.»

 

نوجوان 15 ساله اهل روستای حسین آباد ارسنجان که از معتکفین امسال بود هم به ارسن نیوز گفت: «امکانات و برنامه های اعتکاف امسال مناسب و تأثیر گذار بود. به نظر من معتکف شدن بر روی نوجوانان و جوانان تأثیر بیشتری دارد چون در اول راه زندگی و عبودیت قرار دارند.»

علی کشاورز که از طلاب مدرسه سعیدیه 2 ارسنجان است در پاسخ به سوال ما در خصوص ادامه تحصیل در حوزه علمیه گفت: «اگر خدا بخواهد درس طلبگی را تا هرجا که در توانم باشد ادامه خواهم داد و ان شاالله اگر روزی ملبس شدم، حضور در اعتکاف و کمک به برنامه های آن از اصلی ترین کارهایم خواهد بود.»

 

یکی دیگر از  معتکفین در مسجد جامع نیز در خصوص مراسم اعتکاف امسال به ارسن نیوز گفت: «امسال خداوند توفیق داد که شاهد حضور جوانان و نوجوانان و نونهالان 11 ساله در اعتکاف باشیم. برنامه های امسال هم خوب بود، به هر حال اعتکاف با سالروز تولد حضرت علی(ع) شروع می شود و در سالروز وفات حضرت زینب(س) تمام می شود که برنامه های خوبی در اعتکاف امسال پیاده شد.»

خلیل نعمت الهی که رییس دانشگاه پیام نور ارسنجان است در خصوص امکانات و برنامه های جنبی اعتکاف و مقایسه آن با سال های قبل گفت: « هرچند برنامه ها نسبت به سال قبل فشردگی و تنوع کمتری داشت اما در مقابل وقت بیشتری برای مطالعه و عبادات فردی وجود داشت و کسی هم مزاحم استراحت معتکفین نبود. البته می دانید که اعتکاف مسجد جامع، در کنار اداره تبلیغات بیشتر توسط خود بچه ها اداره می شودبه هر حال جادارد از زحمات اداره تبلیغات اسلامی تشکر نماییم.»

انتهای پیام/224224









ج نعمت الهی
۱۳۹۴/۲/۱۹ ۲۲:۲۰

دو نفر از کسایی که باهاشون مصاحبه شده از بچه های اصلی هیئت رزمندگان هستن. پس بیخودی جوسازی نکنید. نه هیئت رزمندگانیا علیه تبلیغات اسلامی و بقیه هم علیه هیئت رزمندگان. بنازم سردبیر سایت رو که با گزینش این عزیزان برا مصاحبه به نفع هر دو طرف کار کرده و وحدت ایجاد کرده. دیگه خواهشاً همه از تخریب طرف مقابل خودداری کنن.

پاسخ به این نظر
شهروند
۱۳۹۴/۲/۲۰ ۸:۳۳

با تشكر از همه دست اندر كاران و آرزوي توفيق براي آنان كه سعادت حضور در مراسم معنوي اعتكاف را داشتند. خدايي امسال اعضاي كانون مداحان و شاعران مذهبي نيز حضور و فعاليت چشم گيري داشتند و نسبت به تأمين مداح از بين مداحان شهرستان تلاش و نوجوانان معتكف را با لوح تقدير و جوايز تشويق و ترغيب نمودند. از مدير سايت به خاطر تهيه عكس و انعكاس خبر تشكر مي كنم.

پاسخ به این نظر
علی رضایی
۱۳۹۴/۲/۲۰ ۱۰:۳۴

انشاالله قبول باشه...... ایشاالله سازمان تبلیغات هم به این نتیجه برسه که توی تمام ایران؛؛توی اعتکاف؛ شب زنده داری هست ونه شبها فقط خواب((که بحث هییت رزمندگان هم همین بود))بگذریم..... رهبرا..... رخصتی.... دلتنگ شهادتم..... لبیک یا عشق..... لبیک یا خامنه ای......

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۰ ۱۴:۲۱

چرا امسال استقبال کم بود؟ ؟؟

پاسخ به این نظر
معتکف هرسال
۱۳۹۴/۲/۲۰ ۱۸:۱۶

استقبال مردم خوب بود فقط بعضی از هیئت رزمندگانیا نیومدن چون رئیس نبودن. اینم آزمون اخلاص و دیانت و تقوی!


فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۲:۲۷

آزمون تقوا برای شما بوده که بیخودی تهمت میزنی که چون رئیس نبودن نیومدن !!! ترشباله به هسم میگه پنج سوراخ !!!! ... این حق هرکس هست که هرجا دوست داشته باشه بره اعتکاف خصوصا اگه کیفیت اعتکاف ارسنجون پایین باشه. البته مسئولان اصلی نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان علیرغم اینکه معتکف نبودند ولی در اعتکاف ارسنجون حضور مستمر داشتند .


گنه كار
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۸:۱۳

قبول باشه . خسته نباشيد همه دست اندر كاران. بايد به كيفيت كار توجه كار تا كميت آن. امسال برنامه ها خوب بود . بعضي از مسائل و مشكلات كه قبلاً بود حل و فصل شده و يكي از دلايل عدم استقبال (البته در قسمت برادران) عدم حضور بجه هاي هيئت رزمندگان و تبليغات سوء كه از طرف آنان در شهر انجام شد. ولاغير... شما كه در همه احوال فرياد مي زنيد لبيك يا خامنه اي ، به سخن مقام معظم رهبري نيز گوش فرا دهيد و شعار دولت و ملت، همدلي و همزباني را سرلوحه كار خود قرار دهيد. لبيك يا خامنه اي با تشكر از مدير سايت

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۲:۲۳

آقای گنه کار به کناه خودت اضافه نکن و تهمت به هیت رزمندگان نزن. برا اساس چه مستنداتی میگویی که هیئت رزمندگان تبلیغات سوء کرده؟؟؟


علی رضایی
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۵:۴۳

آقای گنه کار..... برنامه ای هم مگه وجود داشت؛که حالا خوب باشه یا بد؟؟؟!!!!!! اصلأ شما به چی میگید برنامه؟؟؟ نماز جماعت و قرآن خوندن؟؟؟ راستی... برنامه ی امسال و پارسال رو با هم مقایسه کردی؟؟!!! و دیگه اینکه اگه کسی رهبری رو دوس داشته باشه؛؛باید حرف حق رو نزنه و بگه اعتکاف ارسنجون خوبه؟؟!!!! گذشتم.... رهبرا..... رخصتی.... دلتنگ شهادتم...... لبیک یا عشق..... لبیک یا خامنه ای....

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۶:۰۶

فرزند مادر تبلیغات سو یعنی از ده روز قبل اعلام کنید که ما اعتکاف میریم شیراز ما اعتکاف امسال نیستیم بحث گناه نیست اگه ... و بقیه یه کم به فکر مردم و شهر بودن کارشکنی نميکردن چه جوریاست حرف ما تهمته کار شما عالي

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۲:۱۴

من که اعتکاف داخل مسجد جامع ارسنجون بودم ولی اونایی که رفتن جایی تبلیغ نکردن و بین خودشون تصمیم گرفتن که برن شیراز و هیچ ایرادی هم ندارد. اگه سند داری که تبلیغات عمومی یا علنی یا کاری کردن که عموم مردم فهمیدن رو کن تا ما هم متقاعد بشیم!!!


ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۶:۱۳

خدا به همه کسایی که مسجد شهرخالی نکردن اَجر بده. همین چند نفر ابروی شهر جمع کردن دوستان عزیز فرزند مادر و رضایی شما که تو اعتکاف شهر نبودید حداقل با نیش و کنایه کاری نکنید همین امکاناتم برای سال دیگه مسئولین برای معتکفين نذارن هياتم میتونست باشه حتما که نباید مجری باشه کار باید برای دل باشه نه برای نمایش دادن به مردم همه کارهای هیات خودنمایی و افراط گرایی هست

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۱:۵۸

من داخل اعتکاف حضور داشتم. رفیق اگر گفتن واقعیت را تعبیر به نیش و کنایه میدانید مشکل از من نیست مشکل از برداشت کنندگان هست که برداشت غلطی دارن ...


فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۲:۱۰

همه کارهای هیئت برای خود نمایی هست؟ بنده خدا فکر قیامتت هم باش... اگه ما برای خودنمایی کاری کنیم گناه محسوب نمیشه ولی اگه شما تهمت زده باشی منتظر عاقبتت خودت باش !!!!


فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۳:۳۸

یادم رفت که بگویم در کارهای مستحبی اگر ریا باشه و خودنمایی گناه محسوب نمیشه و فقط عمل از انسان قبول نمیشه. فقط در کارهای واجب هست که کناه محسوب میشه. اینو باید میگفتم که دو روز دیگه حرف منو نکنن پیرن عثمون!!!


علی رضایی
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۶:۲۰

دوستان عزیز جالبه که یه مقایسه ای از اعتکاف ارسنجون و رهپویان شیراز داشته باشیم::: از ساعت 12/30تا 3 بامداد((تلاوت قرآن؛سخنرانی آقای انجوی نژاد؛مناجات آقای سلحشور؛مولودی و مداحی آقای مختاری)) 3 تا 5 بامداد((فرصت نماز شب خوندن؛سحری خوردن؛آماده شدن برای نماز جماعت صبح)) 5 بامداد((ذکر احکام شرعی و چند دقیقه صحبت توسط امام جماعت درباره ی ازدواج و....؛؛نماز صبح؛؛دعای ماه رجب؛؛دعای عهد)) 5/30 تا 10/30صبح((خواب و استراحت)) 10/30 تا13((عبادت فردی؛؛شرکت در برنامه های متنوع در هشت غرفه ی مختلف)) 13تا 14/30((نماز جماعت ظهر وعصر؛؛سخنرانی سردار غیب پرور؛؛امام جمعه ی شیراز؛؛آقای حائری شیرازی؛؛)) 14/30تا16((عبادت فردی)) 16 تا 18((سخنرانی حاج حسین یکتا؛؛دکتر رائفی پور؛؛کرسی های آزاد اندیشی)) 18 تا 19((جلساتی با حضور میهمانان مربوطه پیرامون بحثهای منطقه{یمن؛عراق وسوریه و...}؛؛جلسه ویژه ی نوجوانان و کودکان)) 19 تا19/30((یک شبانه روز نماز جماعت قضا)) 19/30 تا20/30((آماده شدن برای نماز مغرب و عشاء و اقامه ی آن)) 20/30 تا 21((صرف افطاری)) 21 تا شروع برنامه ی شب((استراحت و عبادت فردی)) و اما ارسنجان....؟؟!!!!!!! خودتان قضاوت کنید!!!!!!!!! من نمیگم مثه اونا باشیم؛؛لااقل 20 درصدش""" بگذریم.... رهبرا..... رخصتی.... دلتنگ شهادتم.... لبیک یا عشق..... لبیک یا خامنه ای....

پاسخ به این نظر
علي شادكام
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۱۹:۳۹

سلام خواستم چندنكته رو خدمت شما عرض كنم: ١.تعدادي از جوانان به اعتكاف شيراز رفته اند كه اين كار ازطرف مسئولي ازهيئت رزمندگان نبوده بلكه برحسب علاقه وتوقعي كه ازسطح برنامه ها وجود داشته،اين امرصورت گرفته است. ٢.درهمين عكسهاي قبلي ومربوط به اعتكاف درهمين سايت،تعدادي از اعضاي هيأت رزمندگان اعم از بزرگترها وجوانها هيأت ديده ميشود كه شناخته شده اند و نياز به نام بردن نيست ٣.مسائل وعمقي نگريهايي وجود دارد كه در اين صفحه قابل بحث نيست اما خواهش بنده اين است كه ازتهمت بپرهيزيم وندانسته وبا اطلاعات كم يك تشكيلات را مورد هجمه قرار ندهيم

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۱ ۲۱:۰۵

رضایی عزیز سخنرانی بحث که تو اینترنت هست کافی بود شارژ اينترنتي بخری مداحی که قربونش برم تو گوشی ها وجود داره بگذریم فرق اش اینه که بگی رفتیم شیراز مثل کسایی که نمیدونن هدف اعتکاف چیه تونستی چند خط از اعتکاف بخون قربونت بگذریم ما دلتنگ حمايتيم

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۱۵:۲۷

از غلامحسین کسی خبر داره!!!!!!

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۳:۱۸

سرش شلوغه. کارش داری بهش ایمیل بده.


فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۲۲ ۲۳:۴۶

کیفیت خواب در اعتکاف بالا بود و البته کمیت هم همینطور... راستی چرا اینقدر وقت آزاد برای معتکفین گذاشته شده بود؟؟؟ اینو نگید که اعتکاف یعنی گوشه گیری که فقط شعار هست و باید برنامه مساجد بزرگ کشور را دید و بعد ببینیم که اونا چقدر وقت آزاد برا معتکفین گذاشتن؟!؟!؟! باید از افرادی که در زمینه جوانان در مسجد جامع فعالیت داشتند برای همکاری در اعتکاف دعوت می شد. آقای چمانه سازمان تبلیغات آیا این افراد را می شناسید؟ آیا تعامل دارید؟ آیا از عملکرد آنها در شهرستان مطلع هستید؟

پاسخ به این نظر
دلسوز
۱۳۹۴/۲/۲۳ ۲۲:۲۶

برنامه های امسال اعتکاف با نبود عده ای چون جنبه دستوری نداشت بسیار عالی بود

پاسخ به این نظر
لبیک یا عشق....لبیک یا خامنه ای...
۱۳۹۴/۲/۲۴ ۱۱:۰۰

ارسن نیوز ترسو.... خجالت داره خجالت... لبیک گفتن توهین هست؟؟؟؟ لبیک گفتن بی احترامیه؟؟؟؟؟ میز و صندلی ها اینقدر ارزش داره؟؟؟؟!!!! شما که بظاهر میگید رهبر رو دوس دارید!!!! شما کجا و من کجا!!!!!! خدای جای حق نشسته..... نفرین میکنم اونایی که دارن این نامردیها رو انجام میدن و بحق آبروی زهرا س" بزودی زندگیشون بهم بریزه که درش شک ندارم..... ترسو ها را به بهشت نمیبرند/// و خجالت بکشید تا زنده اید""واالسلام.....

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۵ ۱:۳۵

کی جلوتو گرفته لبیک بگو ثواب داره تا خود بهشت

پاسخ به این نظر
ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۵ ۲۱:۴۳

ما نخوابم بهشت بريم کی رو ببینیم!!!! آخ ترسیدم!!!

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۳۰ ۱۰:۵۵

خب معلومه دیگه باید شیطونو ببینی !!! باهاش رفیق شو تا نری بهشت !!! یاد یه شعر افتادم که میگه: کبوتر با کبوتر باز با باز // کند همجنس با همجنس پرواز


ناشناس
۱۳۹۴/۲/۲۹ ۱۳:۵۹

شما اگر مخالف اعتكاف نبوديد وتبليغ سوء نميكرديد چرا اين همه اعتكاف زير سؤال ميبريد نكته دوم اگر براي خدا كار ميكنيد چرا اين همه تلاش ميكنيداعتكاف راتضعيف كنيد فكرنميكنيد اين كارها بااسلام منافات داردخودتون ميگوئيد دوست داشتيم رفتيم شيراز بسيار عالي يه عده هم دوست داشتن اينجا شركت كنند پس حرف حسابتون چه هست

پاسخ به این نظر
فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۳۰ ۱۰:۳۴

دوست عزیز، ما میگوییم وقتی میتوان نوجوانان و جوانان را برای یک مراسم تاثیر گذار در یک مکان جمع آوری کرد چرا برنامه ریزی درست صورت نگیرد؟ چرا برنامه ها متناسب با رشد نوجوان و جوان در نظر گرفته نشود؟ چرا اینقدر برنامه خواب برای نوجوان و جوان گذاشته شود؟ مگه نوجوان و جوان خونه خودش کم میخوابه که بیاد داخل مسجد هم بخوابه؟ ما میگیم حداقل مثل سال قبل غرفه های متعدد زده شود ! حداقل یک روحانی مقید و دلسوز و البته توانمند باید مثل سال قبل در جمع نوجوانان و جوانان باشد.


فرزند مادر
۱۳۹۴/۲/۳۰ ۱۰:۴۷

دوست گرامی، ما با توجه به گفتارهای آقای جمانه در سال قبل و همچنین نوع رفتار همکاراشون در اعتکاف از جمله خاموشی ساعت10 و بی تفاوت بودن نسبت به نوجوانان و عدم تفکر خاص در مورد کار فرهنگی و یا عدم ابراز آن و موارد دیگری که ضروری نمی دانیم آنها را بازگو کنیم پیش بینی چنین اعتکافی را برای امسال داشتیم. و برای ما سخت هست ببینیم این همه نوجوان مشتاق با بی برنامگی روبرو شود و یا با برنامه های کم محتوا روبرو شود. وقتی میتوان مراسم را با کیفیت بالا برگزار کرد جای نگرانی و دلسوزی دارد که چرا مراسم باید اینجوری برگزار شود؟


ناشناس